  • 1. Data: 2006-09-20 16:11:09
    Temat: Rozporządzenie - jaje znależć?
    Od: "Darek" <d...@c...interia.pl>

    Witam
    Czy ktoś z szanownych grupowiczów może mnie naprowadzić jakiego powinienem
    szukać rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów o którym wspomina ustawa z dnia
    20 czerwca 2002 o bezpośrednim wyborze wójta, burmistrza i przeydenta miasta
    w Art. 7 pkt 5.
    Tekst artykułu poniżej

    Pzdr

    Darek

    Zgłaszanie i rejestracja kandydatów

    Art. 7.

    1. Prawo zgłaszania kandydatów na wójta przysługuje:

    1) partiom politycznym i koalicjom partii politycznych,

    2) stowarzyszeniom i organizacjom społecznym,

    3) wyborcom.

    2. Do zgłaszania kandydatów na wójta stosuje się odpowiednio przepisy
    ustawy, o

    której mowa w art. 2 ust. 2, dotyczące komitetów wyborczych, z tym że prawo

    zgłoszenia ma komitet wyborczy, który zarejestrował listy kandydatów na
    radnych

    w co najmniej połowie okręgów wyborczych w danej gminie. W każdym z

    tych okręgów liczba zarejestrowanych przez ten komitet kandydatów na radnych

    nie może być mniejsza niż liczba radnych wybieranych w tym okręgu.

    3. Kandydatów na wójta zgłasza się do gminnej komisji wyborczej najpóźniej w
    25

    dniu przed dniem wyborów do godziny 24.

    4. Jeżeli w wyborach przedterminowych wybiera się tylko wójta, przepisów
    ust. 2

    nie stosuje się. W celu zgłoszenia kandydata na wójta komitet wyborczy musi

    uzyskać poparcie, ujętych w rejestrze wyborców, co najmniej:

    1) 150 wyborców - w gminie liczącej do 5 000 mieszkańców,

    2) 300 wyborców - w gminie liczącej do 10 000 mieszkańców,

    3) 600 wyborców - w gminie liczącej do 20 000 mieszkańców,

    4) 1 500 wyborców - w gminie liczącej do 50 000 mieszkańców,

    5) 2 000 wyborców - w gminie liczącej do 100 000 mieszkańców,

    6) 3 000 wyborców - w gminie liczącej powyżej 100 000 mieszkańców.

    5. Prezes Rady Ministrów, po zasięgnięciu opinii Państwowej Komisji
    Wyborczej,

    określa, w drodze rozporządzenia, wzór wykazu osób popierających zgłoszenie

    kandydata, o którym mowa w ust. 4.

  • 2. Data: 2006-09-20 16:32:32
    Temat: Re: Rozporządzenie - jaje znależć?
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    Darek napisał(a):
> [...]
    > Wyborczej,
    >
    > określa, w drodze rozporządzenia, wzór wykazu osób popierających zgłoszenie

    Dz.U.z 2002r. Nr 197, poz.1664

    ================
    www.prawo.hg.pl
    GG 5024066

  • 3. Data: 2006-09-21 05:14:55
    Od: "Darek" <d...@c...interia.pl>

    Użytkownik "Mecenas" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    ciach

    > Dz.U.z 2002r. Nr 197, poz.1664

    > www.prawo.hg.pl
    > GG 5024066

    Potęga internetu to coś wspaniałego, szcególnie wtedy kiedy trafia się na
    kompetentną osobę i merytoryczną odpowiedź

    Dzięki i pozdrawiam

    Darek