  • 1. Data: 2003-05-06 06:09:03
    Temat: Różnica miedzy zaliczka i zadatek ?
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam
    Proszę o informacje na temat różnic prawnych w słowach
    zaliczka i zadatek.
    Mam informacje ,że zadatek przy rozwiązaniu umowy jest zwracany w podwójnej
    wysokości.
    Czy to prawda ?
    Może macie jakieś linki do stron wyjaśniajacych tą kwestie.
    Podstawy prawne ?

    Z góry dziękuje za informacje
    i pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-05-06 09:40:59
    Temat: Re: Różnica miedzy zaliczka i zadatek ?
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

    > Mam informacje ,ze zadatek przy rozwiązaniu umowy jest zwracany w
    > podwójnej wysokości.
    > Czy to prawda ?

    394 K.c.

    Pozdr.

  • 3. Data: 2003-05-06 11:39:20
    Od: m...@p...onet.pl

    > 394 K.c.

    Kodeks cywilny ?
    sprawdziłem - to sa zażalenia
    ale słowa nie ma o zaliczkach i zadatku

    moge prosić dokładniej
    sorki za zawracanie - ale z góry dziekuję

  • 4. Data: 2003-05-06 11:53:21
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

    > Kodeks cywilny ?
    > sprawdzi?em - to sa za?alenia
    > ale s?owa nie ma o zaliczkach i zadatku
    >
    > moge prosi? dok?adniej
    > sorki za zawracanie - ale z góry dziekuj?

    Zazalenia sa w kodeksie postepowania cywilnego, w kodeksie cywilnym jest wlasnie
    zadatek. Ale zeby nie komplikowac:
    "Art. 394. § 1. W braku odmiennego zastrze?enia umownego albo zwyczaju zadatek
    dany przy zawarciu umowy ma to znaczenie, ?e w razie niewykonania umowy przez
    jedn? ze stron druga strona mo?e bez wyznaczenia terminu dodatkowego od umowy
    odst?pi? i otrzymany zadatek zachowa?, a je?eli sama go da?a, mo?e ??da? sumy
    dwukrotnie wy?szej.
    § 2. W razie wykonania umowy zadatek ulega zaliczeniu na poczet ?wiadczenia
    strony, która go da?a; je?eli zaliczenie nie jest mo?liwe, zadatek ulega zwrotowi.
    § 3. W razie rozwi?zania umowy zadatek powinien by? zwrócony, a obowi?zek zap?aty
    sumy dwukrotnie wy?szej odpada. To samo dotyczy wypadku, gdy niewykonanie umowy
    nast?pi?o wskutek okoliczno?ci, za które ?adna ze stron nie ponosi
    odpowiedzialno?ci albo za które ponosz? odpowiedzialno?? obie strony."

    Sorki za polskie znaki.
    Pozdr.

  • 5. Data: 2003-05-06 12:16:33
    Od: m...@p...onet.pl