  • 1. Data: 2002-02-11 00:34:34
    Temat: Rozdzielność majątkowa w małżeństwie
    Od: "Leszek" <l...@p...pl>

    Witam
    Jakoś nie mogę sobie poradzić ze znalezieniem informacji na powyższy temat.
    Byłbym wdzięczny za takowe w jakiejkolwiek formie: link, info na priva czy
    na grupę.
    Mianowicie chodzi mi o to, gdzie, do kogo, w jakiej formie występuje się o
    uznanie rozdzielności majątkowej w małżeństwie; mniej więcej, jak długo coś
    takiego może trwać i czy kosztuje, a jeżeli tak, to jakie są zasady
    naliczania kosztów. Nie chodzi mi o żaden podział majątku, a jedynie o
    prawomocne stwierdzenie, że z dniem takim, a takim, między małżonkami nie ma
    ustawowej wspólnoty małżeńskiej, a jest rozdzielność majątkowa. Oczywiście,
    jeżeli takie stwierdzenie jest w ogóle możliwe.

    Pozdrawiam
    Leszek

  • 2. Data: 2002-02-11 07:56:10
    Temat: Re: Rozdzielność majątkowa w małżeństwie
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

> [...]
    Oczywiście,
    > jeżeli takie stwierdzenie jest w ogóle możliwe.

    Nie jest możliwe - rozdzielność należy ustanowić, żeby ewentualnie ją
    stwierdzać. Można to zrobić w formie aktu notarialnego (art. 47 kro), ew. z
    ważnych powodów wspólność może znieść sąd (art. 52 kro).

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-02-11 08:47:14
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 11 Feb 2002, Leszek wrote:

    > Jakoś nie mogę sobie poradzić ze znalezieniem informacji na powyższy temat.
    > Byłbym wdzięczny za takowe w jakiejkolwiek formie: link, info na priva czy
    > na grupę.

    art. 47-51 KRO.

    > prawomocne stwierdzenie, że z dniem takim, a takim, między małżonkami nie ma
    > ustawowej wspólnoty małżeńskiej, a jest rozdzielność majątkowa. Oczywiście,
    > jeżeli takie stwierdzenie jest w ogóle możliwe.

    Przecież wtedy trzeba właśnie dokonać podziału tej współwłasności! Można
    to oczywiście zrobić umownie lub (w razie sporu) sądowo.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.