  • 1. Data: 2019-09-06 22:39:06
    Temat: Rewolucja AI w "branży" przestępczej
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://www.cyberdefence24.pl/sztuczna-inteligencja-
    w-rekach-cyberprzestepcowfikcyjny-glos-lepszy-od-cyb
    eratakow

    Rewolucja AI w "branży" przestępczej: oszustwa głosowe nowym sposobem ataków

    4 września 2019, 13:37

    Szymon Palczewski

    Współcześnie trudno jest odróżnić wiarygodny i rzetelny tekst od fake
    newsa. To samo dotyczy nagrań wideo oraz audio. Dzięki innowacyjnym
    rozwiązaniom w łatwy sposób można stworzyć fałszywy dźwięk, który dla
    odbiorcy wydaje się prawdziwy - informuje serwis The Next Web.

    Wall Street Journal odnotował pierwszy przypadek oszustwa głosowego
    bazującego na sztucznej inteligencji (AI), tzw. vishing. Obecnie tego
    typu fikcyjne nagrania stają się coraz bardziej zaawansowane i zbliżone
    do rzeczywistych dźwięków.

    Jak podaje The Next Web, cyberprzestępcy sięgają po dostępne na rynku
    oprogramowania AI przeznaczone do generowania głosu, aby skutecznie
    realizować swoje złośliwe cele. Przykładem może być incydent, w którym
    oszuści podszywali się pod szefa jednej z niemieckich korporacji,
    będącej właścicielem brytyjskiej firmy energetycznej. Za pomocą
    oprogramowania wygenerowali ludzki głos z niemieckim akcentem, a
    następnie skontaktowali się z dyrektorem naczelnym koncernu, aby ten
    niezwłocznie przesłał określoną pulę środków okreslonemu węgierskiemu
    dostawy. Prezes firmy słysząc niemiecki akcent niczego nie podejrzewał.

    W ten sposób cyberprzestępcy weszli w posiadane dużej sumy pieniędzy,
    które następnie zostały ulokowane w różnych miejscach na świecie, w tym
    Meksyku. Służby pracują nad ustaleniem tożsamości oszustów.

    Według The Next Web ataki personifikacyjne oparte na sztucznej
    inteligencji to dopiero początek poważnych problemów dla firm i
    organizacji w najbliższej przyszłości. Częstotliwość tego typu oszustw z
    czasem wzroście wraz z rozwojem AI. Podszywając się pod różne osoby za
    pomocą fikcyjnego głosu, cyberprzestępcom dużo łatwiej uzyskać dostęp do
    konkretnych informacji lub przeprowadzić inne złośliwe działania.

    W celu zabezpieczenia firm oraz innych podmiotów przed podobnymi
    incydentami bardzo ważne jest, aby instrukcje głosowe były weryfikowane
    za pośrednictwem poczty elektronicznej lub innych alternatywnych środków
    - informuje serwis The Next Web.

    --
    I love love

  • 2. Data: 2019-09-06 23:10:06
    Temat: Re: Rewolucja AI w "branży" przestępczej
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-09-06 o 22:39, u2 pisze:

    Pozwolę sobie przypominać ze jesteś tym palantem od niechcianej
    prasówki i kretynem który nie potrafi się zastosować do swojej rady
    czyli do ustawienia filtra na oponenta. :-)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2019-09-07 16:00:37
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-09-06 o 23:10, RadoslawF pisze:

    > Pozwolę sobie przypominać ze jesteś tym palantem od niechcianej
    > prasówki i kretynem który nie potrafi się zastosować do swojej rady
    > czyli do ustawienia filtra na oponenta. :-)
    >

    > Pozdrawiam

    A właściwie o co ci chodzi?

  • 4. Data: 2019-09-07 16:32:33
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 07.09.2019 o 16:00, t-1 pisze:

    > A właściwie o co ci chodzi?

    nie lubi prasówek, zrozum człowieka, nawet ja go rozumiem i mu nie
    przeszkadzam w wyrażaniu swojego protestu, ale swoje prasówki puszczam,
    z tym, że nie na złość jemu, tylko z własnej potrzeby:)

    --
    I love love

  • 5. Data: 2019-09-08 10:47:04
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 07.09.2019 o 16:32, u2 pisze:

    > nie lubi prasówek, zrozum człowieka, nawet ja go rozumiem i mu nie
    > przeszkadzam w wyrażaniu swojego protestu, ale swoje prasówki puszczam,
    > z tym, że nie na złość jemu, tylko z własnej potrzeby:)

    Własna potrzeba. Pić za coś trzeba. C'est la vie.

  • 6. Data: 2019-09-08 11:34:44
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 08.09.2019 o 10:47, Jingiel pisze:
    > Własna potrzeba. Pić za coś trzeba. C'est la vie.

    zazdrościsz:)))))))

    --
    I love love