  • 11. Data: 2019-07-15 16:17:59
    Temat: Re: Resort cyfryzacji bierze się za kradzieże tożsamości
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 15.07.2019 o 15:45, Wojtek pisze:

    > A jak możesz sprawdzić, kto sprawdza (przetwarza) Twoje dane osobowe?

    jak jesteś prezydentem to robi to rutynowo SOP:)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/PESEL

    > Fajnie mają ci którzy chcą posługiwać się cudzymi danymi osobowymi.
    > Ustawodawca dba o takich.

    ano, są duże luki w prawie bankowym:)

    --
    I love love

  • 12. Data: 2019-07-15 18:43:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-15 o 15:22, Wojtek pisze:

    > Podpisać się za Ciebie może każdy nieuczciwy kredytobiorca.

    Ale warunkiem tego, abym ponosił odpowiedzialność, nie jest to, aby się
    podpisał ktokolwiek, tylko ja.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2019-07-15 20:16:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.07.2019 o 18:43, Liwiusz pisze:

    > Ale warunkiem tego, abym ponosił odpowiedzialność, nie jest to, aby się
    > podpisał ktokolwiek, tylko ja.

    Troszkę przesadziłeś.

    --
    Shrek

  • 14. Data: 2019-07-15 22:24:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.07.2019 o 09:55, Wojtek pisze:

    > Przekazując dane z dowodu jednej osobie (np. urzędnikowi państwowemu)
    > tracimy kontrolę nad naszymi danymi. Tak więc w sytuacji gdy nasze dane
    > hulają w sieci jest proste rozwiązanie: do umowy kredytu/pożyczki dane z
    > dowodu osobistego są niewystarczające.

    Urzędnik państwowy ma dostęp do danych i bez przekazywana ich przez
    obywatela. Jeśli zakładamy nieuczciwość urzędnika, to nie ma żadnego
    dobrego zabezpieczenia.

    Pomysł z żądaniem danych nie zawartych w dowodzie (np. nazwisko
    panieńskie matki, adres) jest dobry, ale również nie zabezpiecza przed
    nieuczciwością pracowników firm kredytowe. Po pierwszym kredycie dane
    mogą krążyć już dowolnie.

  • 15. Data: 2019-07-15 22:33:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.07.2019 o 15:04, Liwiusz pisze:

    > Ależ tak jest. Oprócz danych strony potrzebny jest jeszcze dowód
    > zawarcia umowy - w naszym systemie prawno-bankowym jest nim podpis.

    Tyle, że ów podpis jest trochę ułomnym dowodem. Często nawet grafolog
    nie potrafi jednoznacznie powiedzieć. Tyle, że nie wiadomo do końca, co
    jest dobrym rozwiązaniem. Odcisk palca? Podpis elektroniczny? Gdzie jest
    ta granica, pomiędzy funkcjonalnością, a bezpieczeństwem?

  • 16. Data: 2019-07-15 22:41:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ale warunkiem tego, abym ponosił odpowiedzialność, nie jest to, aby się
    > podpisał ktokolwiek, tylko ja.

    Tylko, że na podstawie samej parafy często grafolog nie jest w stanie
    się wypowiedzieć. Bank wnosi pozew twierdząc, że zawarł z Tobą umowę, bo
    przecież pracownik Cię wylegitymował i jest Twój podpis. To na Tobie
    spoczywa udowodnienie, że to nie jest Twój podpis (art. 6 kc). Jeśli
    grafolog stwierdzi, ze nie da się wykluczyć, to masz problem.

    Największym problemem systemu jest to, że osoba, której danymi się
    posłużono dowiaduje się o tym po bardzo długim czasie. Po upływie 1~2
    miesięcy możliwości dowodowe są bardzo ograniczone. Po roku, to już mamy
    sowo, przeciwko słowu przeważnie.

  • 17. Data: 2019-07-15 22:45:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A jak możesz sprawdzić, kto sprawdza (przetwarza) Twoje dane osobowe?

    W praktyce toi nierealne. po za tym tylko idiota mający dostęp do takich
    danych by je pozyskiwał sprawdzając bezpodstawnie dane. Przeważnie
    dostęp do danych wiąże się z wykonywaniem czynności tego wymagających.
    Jeśli rozważamy opcję nieuczciwości urzędnika, to może przy okazji sobie
    te dane notować. Jeśli będzie to cwanie i z umiarem robił, to w praktyce
    latami może się nikt nie zorientować.

  • 18. Data: 2019-07-15 22:52:46
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > panieńskie matki, adres) jest dobry, ale również nie zabezpiecza przed
    > nieuczciwością pracowników firm kredytowe. Po pierwszym kredycie dane

    Odciski palców na umowie pożyczki.

  • 19. Data: 2019-07-16 06:29:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > jest dobrym rozwiązaniem. Odcisk palca? Podpis elektroniczny? Gdzie jest
    > ta granica, pomiędzy funkcjonalnością, a bezpieczeństwem?

    Wydaje się, że sprawa jest prosta - niech decyduje bank i bierze na
    siebie ryzyko, że jak nie jest w stanie udowodnić, że zawarł umowę z
    tobą, to on ma problem, nie ty.

    --
    Shrek

  • 20. Data: 2019-07-16 08:42:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-15 o 20:16, Shrek pisze:

    > Troszkę przesadziłeś.

    Chętnie podyskutuję, ale tak bez argumentów trudno.

    Rozumiem, że uważasz, że można kogoś zobowiązać do zapłaty, podrabiając
    jego podpis?

    --
    Liwiusz