  • 111. Data: 2019-07-16 22:36:51
    Temat: Re: Resort cyfryzacji bierze się za kradzieże tożsamości
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Może być NIP, i większość Polaków go ma, bo składa PIT-y.
    Jeszcze brakuje, żeby pesele rozdawać przeciwnikom procesowym.

    -----

  • 112. Data: 2019-07-17 00:48:31
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-07-16 o 19:16, Liwiusz pisze:

    > Ale nie był to wyrok nakazowy.

    Dlaczego miał by być nakazowy?
    O nakazowym pisałem dopiero ja a przykład padł zanim napisałem.
    No a ty stwierdziłeś że wyrok nakazowy nie istnieje. :-)

    > Oczywiście. Gdyby warunkiem zasądzenia roszczenia była realizacja
    > zaproszenia przez pozwanego, to uniemożliwiłoby to zasądzanie
    > jakichkolwiek roszczeń.

    Kręcisz i kłamiesz.
    Formalnie dostajesz wyrok od którego możesz się co najwyżej odwołać
    a nie zaproszenie uniemożliwiające zasądzenie rozczeń.

    > Nieprawda, w podobnych okolicznościach wielu zwykłych ludzi dostało
    > wzruszenie klauzuli wykonalności, bo korespondencja była kierowana pod
    > błędny adres.

    No widzisz. I w ich przypadku nie nastąpił kolejny proces jak u Piekary.
    Zostali z ręko w nocniku z wyrokiem wydanym pod ich nieobecność.
    A ty masz czelność pisać że to jakiś fake i nieprawda.

    Pozdrawiam

  • 113. Data: 2019-07-17 07:03:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.07.2019 o 22:09, Liwiusz pisze:

    > W zdecydowanej większości przypadków jeśli już powód powołuje się na
    > jakieś dowody, to je dołącza do pozwu, bo czemu miałby tego nie robić.

    To wracamy do punktu wyjścia - wypadałoby dołączyć podpisaną umowę. I to
    pojawia się znów temat podpisu.

    Ale z tego co czytałem do sądu elektronicznego nie załacza się dowodów.

    --
    Shrek

  • 114. Data: 2019-07-17 09:30:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 00:48, RadoslawF pisze:

    > Kręcisz i kłamiesz.
    > Formalnie dostajesz wyrok od którego możesz się co najwyżej odwołać
    > a nie zaproszenie uniemożliwiające zasądzenie rozczeń.

    Formalnie to nie jest wyrok, tylko nakaz zapłaty.
    I naprawdę szkoda czasu na jałowe dyskusje, czy lepiej, aby brzmiał tak
    jak teraz, czy przybierał formę pytania "czy się pan zgadza".

    > No widzisz. I w ich przypadku nie nastąpił kolejny proces jak u Piekary.
    > Zostali z ręko w nocniku z wyrokiem wydanym pod ich nieobecność.
    > A ty masz czelność pisać że to jakiś fake i nieprawda.

    Przecież napisałem, że normalnym ludziom też wzruszają klauzulę
    wykonalności, czytaj uważnie.

    --
    Liwiusz

  • 115. Data: 2019-07-17 09:30:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 07:03, Shrek pisze:

    > To wracamy do punktu wyjścia - wypadałoby dołączyć podpisaną umowę. I to
    > pojawia się znów temat podpisu.

    Wiele umów jest zawieranych w formie ustnej.

    > Ale z tego co czytałem do sądu elektronicznego nie załacza się dowodów.

    Nie dołącza się.

    --
    Liwiusz

  • 116. Data: 2019-07-17 10:28:00
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2019-07-16 o 19:19, Liwiusz pisze:

    > Daj konkretny link, gdzie sąd stwierdza, że co prawda podpis jest
    > podrobiny, ale pozwany ma płacić.

    Nie udawaj idioty.

    Problem nie polega na tym, że sąd wie, że podpis jest podrobiony.
    Problem polega na tym, że powód (np. bank, parabank) daje umowę z
    podrobionym podpisem przekonując sąd, że podpis jest prawdziwy lub
    przynajmniej nie informuje sąd o fałszywym podpisie.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 117. Data: 2019-07-17 10:34:59
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2019-07-16 o 21:34, Liwiusz pisze:

    > Nie spłacam, jeśli nie zawierałem umowy.

    I jak komornik przyjdzie z egzekucją wyroku, to mówisz komornikowi, że
    nie spłacasz, bo nie zawierałeś umowy? Komornik zapewne przyjmie to ze
    zrozumieniem.

    Naprawdę nie rozumiesz, o czym jest dyskusja w tym wątku?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 118. Data: 2019-07-17 10:37:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 10:28, Wojtek pisze:

> [...]
    > podrobionym podpisem przekonując sąd, że podpis jest prawdziwy lub
    > przynajmniej nie informuje sąd o fałszywym podpisie.

    Nie udawaj idioty. Oczekujesz, że fałszerz będzie się przyznawał do
    swojego przestępstwa? To już zadanie poszkodowanego, żeby zawiadomić
    odpowiednie organy.

    --
    Liwiusz

  • 119. Data: 2019-07-17 10:37:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 10:34, Wojtek pisze:

    > I jak komornik przyjdzie z egzekucją wyroku, to mówisz komornikowi, że

    Nie przyjdzie z wyrokiem, bo zainterweniuję przed jego wydaniem.

    > nie spłacasz, bo nie zawierałeś umowy? Komornik zapewne przyjmie to ze
    > zrozumieniem.
    >
    > Naprawdę nie rozumiesz, o czym jest dyskusja w tym wątku?

    Mam to samo wrażenie o tobie - że nie rozumiesz.

    --
    Liwiusz

  • 120. Data: 2019-07-17 10:40:43
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2019-07-16 o 19:47, Liwiusz pisze:

    > Temat zaczął się od tego, że ktoś stwierdził, że można kogoś zobowiązać
    > do zapłaty pomimo sfałszowanego podpisu. Musi zatem być jakiś przykład
    > sprawy sądowej, gdzie był badany podpis, uznano że jest fałszywy, ale i
    > tak zasądzono roszczenie od osoby, której podpis sfałszowano.

    Tak bywa, że podpis jest fałszywy, ale sąd o tym nie wie. I w takiej
    sytuacji sąd zasądza spłatę na podstawie sfałszowanego podpisu.

    Pozdrawiam,
    Wojtek