  • 1. Data: 2016-10-18 08:51:26
    Temat: Rekord - podzielnik ciepła
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Odnotowałam rekord na grupie:
    W wątku: "Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie" jest wg. stanu na dzień
    dzisiejszy 226 "newsów" - czyli umieszczonych, ogłoszonych e-maili.
    Poprzedni rekord to było 183 "newsy"
    No i jak przystało na wątek w grupie o prawie, to chyba już wszystkie ustawy i
    kodeksy "zostały wymienione" w dyskusji o podzielniku ciepła. No może została jeszcze
    Konstytucja.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2016-10-18 09:02:35
    Temat: Re: Rekord - podzielnik ciepła
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-18 o 08:51, Danusia pisze:
    > Odnotowałam rekord na grupie:
    > W wątku: "Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie" jest wg. stanu na dzień
    dzisiejszy 226 "newsów" - czyli umieszczonych, ogłoszonych e-maili.
    > Poprzedni rekord to było 183 "newsy"

    Ani to "newsy", ani nie są "ogłaszane", ani to e-maile.

    > No i jak przystało na wątek w grupie o prawie, to chyba już wszystkie ustawy i
    kodeksy "zostały wymienione" w dyskusji o podzielniku ciepła. No może została jeszcze
    Konstytucja.

    To też nieprawda.

    Masz coś jeszcze "ciekawego" do napisania?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2016-10-18 12:45:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >No i jak przystało na wątek w grupie o prawie, to chyba już wszystkie
    >ustawy i kodeksy "zostały wymienione" w dyskusji o podzielniku

    Jak najbardziej.
    Bo jak mi sie rozliczenie nie podoba i żądam od spoldzielni podania
    algorytmu rozliczenia i zliczania podzielnikow, to mnie spuszcza na
    drzewo.
    A wiec ... gdzie interweniowac ?

    RPO czy skarga konstytucyjna ?

    J.

  • 4. Data: 2016-10-18 12:55:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-18 12:45, J.F. pisze:
> [...]
    > Bo jak mi sie rozliczenie nie podoba i żądam od spoldzielni podania
    > algorytmu rozliczenia i zliczania podzielnikow, to mnie spuszcza na drzewo.

    Z przykładu spółdzielni, w której jest blok, w którym mieszkam, to
    pomogło pisanie pism i składanie, a później sąd. Ma to niestety taki
    minus, że czasem trzeba poświęcić trochę czasu, ale jest skuteczne.
    Jednak często (z doświadczenia wiem), wystarczy złożyć prośbę pisemnie,
    to często zmienia nastawienie osób w różnych instytucjach dość znacznie,
    szczególnie, jeśli ma się kopię z adnotacją złożenia.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 5. Data: 2016-10-18 13:21:34
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-10-18 o 12:55, Tomasz Kaczanowski pisze:
> [...]
    > to często zmienia nastawienie osób w różnych instytucjach dość znacznie,
    > szczególnie, jeśli ma się kopię z adnotacją złożenia.

    "My nie podbijamy kopii, bo nie", co wtedy?
    Akurat wczoraj wieczorem był jakiś program w TV o spółdzielni w
    Legionowie, jej nieodwoływalnym od wieków prezesie, przekrętach i
    bezsilności lokatorów.
    Były i sprawy i wnioski do prokuratury - wszystko wsiąka, znika, trwa
    latami. Różne kontrole też były i nic nie wykazały.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2016-10-18 13:29:33
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-10-18 o 13:21, Miroo pisze:

> [...]
    > Były i sprawy i wnioski do prokuratury - wszystko wsiąka, znika, trwa
    > latami. Różne kontrole też były i nic nie wykazały.

    Nawet go znalazłem
    http://vod.tvp.pl/27371639/17102016

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2016-10-18 17:12:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup

    >"My nie podbijamy kopii, bo nie", co wtedy?

    Ostatnio jeden ksiadz mandat dostal za takie podejscie ...

> [...]
    >Były i sprawy i wnioski do prokuratury - wszystko wsiąka, znika, trwa
    >latami. Różne kontrole też były i nic nie wykazały.

    ... ale chyba nie byl tak ustawiony jak w/w prezes :-)

    Tym niemniej ciekaw jestem co obywatel moze - zaplacic i pozwac
    spoldzielnie za nieprawidlowe rozliczenie, czy nie zaplacic i poczekac
    az spoldzielnia pozwie ...

    J.

  • 8. Data: 2016-10-18 20:31:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-10-18 o 17:12, J.F. pisze:

    > Ostatnio jeden ksiadz mandat dostal za takie podejscie ...

    Nie dostał tylko został przestraszony że dostanie.
    I za coś innego.

> [...]
    >
    > Tym niemniej ciekaw jestem co obywatel moze - zaplacic i pozwac
    > spoldzielnie za nieprawidlowe rozliczenie, czy nie zaplacic i poczekac

    Obywatel może co chce. Ale czekanie na spółdzielnie i kumulowanie
    odsetek nie wydaje się rozsądnym ruchem.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2016-10-18 21:03:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Obywatel może co chce. Ale czekanie na spółdzielnie i kumulowanie
    >odsetek nie wydaje się rozsądnym ruchem.

    Ja tam nie wiem, ale tak na chlopski zdrowy rozum - jesli
    spoldzielnia/urzad/windykator/ktokolwiek domaga sie od obywatela
    pieniedzy, obywatel wysyla pismo z prosba o wyjasnienie, w odpowiedzi,
    czy raczej bez odpowiedzi spoldzielnia sie domaga ponownie zaleglej
    platnosci, obywatel znow sie domaga wyjasnien, i znow nie ma
    odpowiedzi, to jak sprawa trafi do sadu i sie okaze, ze oplata sie
    nalezala, to odsetki za okres od pierwszego zadania wyjasnien do ich
    zlozenia powinny byc umorzone.
    Ale w sadzie chlopski rozum zawodzi.

    Czyli co - pozwac spoldzielnie ? Za co ?
    Bo najchetniej to kara umowna za brak wyjasnien w terminie, ale
    przeciez umowa kary nie przewidywala :-(

    J.

  • 10. Data: 2016-10-19 01:16:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-10-18 o 21:03, J.F. pisze:

> [...]
    > to jak sprawa trafi do sadu i sie okaze, ze oplata sie nalezala, to
    > odsetki za okres od pierwszego zadania wyjasnien do ich zlozenia powinny

    Na chłopski rozum jeśli czegoś nie wiesz, nie rozumiesz to prosisz

    o wyjaśnienie. Do skutku.

    > Czyli co - pozwac spoldzielnie ? Za co ?
    > Bo najchetniej to kara umowna za brak wyjasnien w terminie, ale przeciez
    > umowa kary nie przewidywala :-(

    Praktyka wykazuje że lepiej bo bezpieczniej zapłacić a potem udowodnić
    w sądzie że pobrała za dużo i odzyskać to z odsetkami.