  • 1. Data: 2015-06-26 23:03:31
    Temat: Rejestracja domeny i nieprawdziwe dane
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    Czy podając nieprawdziwe dane podczas rejestracji domeny, które to są
    danymi prawdziwymi ale zaszyfrowanymi moim kluczem, mam szanse na prawne
    uznanie moich praw do domeny w przypadku jakiegokolwiek sporu o nią lub
    podczas "udowadniania", że jestem jej właścicielem? Czy też stawiam się
    na z góry przegranej pozycji?

    JaceK

  • 2. Data: 2015-06-26 23:22:06
    Temat: Re: Rejestracja domeny i nieprawdziwe dane
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-06-26 o 23:03, JaceK pisze:
> [...]
    > uznanie moich praw do domeny w przypadku jakiegokolwiek sporu o nią lub
    > podczas "udowadniania", że jestem jej właścicielem? Czy też stawiam się

    Fascynująca próbka retoryczna. Mam pytania:

    1. Jakie to są dane nieprawdziwe, które są prawdziwe?
    2. Co dokładnie zostaje zaszyfrowane?
    3. Jak wykazać posiadanie na własność danego klucza?
    4. Czym różni się "udowadnianie" od udowadniania?

  • 3. Data: 2015-06-26 23:30:45
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.06.2015 o 23:22, Tomasz Wójtowicz pisze:
    > 1. Jakie to są dane nieprawdziwe, które są prawdziwe?

    Po zaszyfrowaniu nie są wprost jego danymi.

    > 2. Co dokładnie zostaje zaszyfrowane?

    Podejrzewam, że on chce zamiast

    Jan Kowalski
    Lubartów; Kwiatowa 12 lok. 21

    podać to zaszyfrowane. Żeby widz nie wiedział, że to on, ale w razie
    sporu przedstawił klucz, wg którego wyjdzie znów:

    Jan Kowalski
    Lubartów; Kwiatowa 12 lok. 21

    > 3. Jak wykazać posiadanie na własność danego klucza?

    A to konieczne? Raczej nie ma klucza, który wyciągnie z tego zamiast

    Jan Kowalski
    Lubartów; Kwiatowa 12 lok. 21

    Marian Marianowicz
    Marianów; Mariańska 1 m. 1

  • 4. Data: 2015-06-27 00:01:48
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 26.06.2015 23:22, Tomasz Wójtowicz wrote:
> [...]
    > 2. Co dokładnie zostaje zaszyfrowane?
    > 3. Jak wykazać posiadanie na własność danego klucza?
    > 4. Czym różni się "udowadnianie" od udowadniania?

    Na 1 i 2 odpowiedział Przemysław Adam Śmiejek. Co do 3 to chyba są
    instytucje państwowe potwierdzające tożsamość i wydające klucze, a jeśli
    chodzi o 4 to "udowadnianie" = udowadnianie + dziwne przepychanki z
    urzędnikami, z których nic nie wynika i sprawa stoi w miejscu.

    JaceK

  • 5. Data: 2015-06-27 08:16:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 26 Jun 2015 23:03:31 +0200, JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> wrote:
> [...]

    lub
    > podczas "udowadniania", że jestem jej właścicielem? Czy też stawiam

    Wg wymogu ICANN dane abonenta domeny mają być prawdziwe, dokładne i
    kompletne. Wymóg podawania danych związany jest z koniecznością
    identyfikacji abonenta przez rejestratora (i wyżej), bez udziału
    abonenta rzecz jasna. Podając dane zaszyfrowane nie zostaje spełniony
    warunek możliwej identyfikacji, stąd uznane to będzie jak brak danych
    w ogóle.

    Przed kim chcesz ukrywać dane abonenta?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2015-06-27 09:56:29
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 27.06.2015 08:16, Marek wrote:
    > Wg wymogu ICANN dane abonenta domeny mają być prawdziwe, dokładne i
    > kompletne.

    Rozumiem to, ale chyba sprawa rozbija się o to, czy dane prawdziwe,
    dokładne i kompletne ale zaszyfrowane są traktowane na takiej samej
    zasadzie jak prawdziwe, dokładne i kompletne ale niezaszyfrowane.
    Szyfrując kluczem otrzymanym od organizacji państwowej potwierdzającej
    tożsamość niejako wzmacniany jest wymóg prawdziwości. Dodatkowo chyba
    nie jest popularną praktyką weryfikacja danych i z tego powodu osoby
    fizyczne czasami wpisują dane z palca podczas rejestracji domen.
    Podkreślam moje "chyba" bo jeśli jest inaczej to proszę o info.

    > Przed kim chcesz ukrywać dane abonenta?

    Chodzi o wpis w bazie WHOIS, rejestracja domeny na osobę fizyczną.

    Podkreślam również, że chodzi mi już o hipotetyczną sytuację, w której
    ICANN nie uznałby moich praw do domeny i musiałbym udowodnić, że jest
    inaczej. Wiem, że istnieje instytucja arbitrażowa w sprawie domen, ale
    nie wiem jak ona funkcjonuje w świetle polskich przepisów prawa i jak
    byłoby w sytuacji, kiedy sąd orzekłby, że dane zaszyfrowane są prawdziwe
    i mogłem je zaszyfrować tylko ja (co do tego nie mam wątpliwości, że tak
    by było).

    JaceK

  • 7. Data: 2015-06-27 11:16:56
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2015-06-27 o 09:56, JaceK pisze:

    > Chodzi o wpis w bazie WHOIS, rejestracja domeny na osobę fizyczną.

    Dane osoby fizycznej nie prowadzącej DG, będącej dysponentem domeny, są
    zwykle ukryte i niewidoczne we WHOIS.

  • 8. Data: 2015-06-27 11:56:46
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 27.06.2015 11:16, RD wrote:
    > Dane osoby fizycznej nie prowadzącej DG, będącej dysponentem domeny, są
    > zwykle ukryte i niewidoczne we WHOIS.

    Niestety, nie dotyczy imienia i nazwiska.

    JaceK

  • 9. Data: 2015-06-27 12:00:56
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2015-06-27 o 11:56, JaceK pisze:

    > Niestety, nie dotyczy imienia i nazwiska.

    Który to rejestrator?

  • 10. Data: 2015-06-27 12:03:50
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2015-06-27 o 12:00, RD pisze: