  • 1. Data: 2002-03-21 02:48:39
    Temat: Rejestracja DG - jak, gdzie i za ile?
    Od: MaXxX <m...@r...pl>

    Witam.

    Dostałem właśnie od prawnika komplet porad, dotyczących moich dawno temu
    pisanych tu spraw zarabiania na bannerach itp., i teraz muszę:

    1. zarejestrować jednoosobową DG
    2. zgłosić się do VATu

    - a za cholerę nie wiem gdzie! To znaczy, w urzędzie dzielnicy dostałem
    formularz jakiś o zgłoszenie DG, ale w gablotce obok było podane że taka
    rejestracja kosztuje 150 zł, podczas gdy miała kosztować znacznie mniej w
    opinii tego prawnika... za to w pokoju obok na pytanie "jak co wypełniać i co
    gdzie składać" dostałem miłą odpowiedź "no jak to, nie wie pan po co pan
    przyszedł?? trzeba wypełnić i złożyć w odpowiednim biurze, i tyle." - super,
    nie?
    - druga sprawa, ten VAT. Gdzie i jak się o to pytać, jakie papiery potrzebne,
    ile się płaci za taką rejestrację?

    - ile kosztuje w tej chwili, i ile kosztować może w przyszłości (bo ponoć ma
    się coś zmienić) zawieszenie/odwieszenie DG?

    Dopowiem że Warszawa, więc jak ktoś jest obeznany to wielka prośba o
    podpowiedź :]

    --
    MaXxX
    - znudziło mnie pisanie idiotyzmów,

  • 2. Data: 2002-03-21 08:06:10
    Temat: Re: Rejestracja DG - jak, gdzie i za ile?
    Od: "Carlosky" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MaXxX" <m...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > - a za cholerę nie wiem gdzie! To znaczy, w urzędzie dzielnicy dostałem
    > formularz jakiś o zgłoszenie DG, ale w gablotce obok było podane że taka

    bo tyle kosztuje i czekasz ok 2 tyg
    jak juz otrzymasz zaswiadczenie o wpisie prowadzenia DG to smigasz z nim do
    GUS , wypelanisz druk RGONU i czekasz ok tygodnia
    pozniej czeka Cie urzad skarbowy wypelniasz druk VAT R kolejne 150 zl,
    w tzw "miedzyczasie" powinienes zrobic pieczatke ktora jest wymagana w banku
    / okolo 50zl/ i zalozyc konto firmowe w dowolnym banku / oplata miesieczna
    od kilkudziesieciu do kilkuset zl miesiecznie/

    pozdrawiam,

    carlosky
    *********************************
    Skydive & Altitude & FreeFly

  • 3. Data: 2002-03-21 10:01:01
    Od: MaXxX <m...@r...pl>

    Dnia Thu, 21 Mar 2002 09:06:10 +0100, Carlosky (c...@p...onet.pl) pisze
    na pl.soc.prawo:

    > bo tyle kosztuje i czekasz ok 2 tyg

    Jasna zaraza.

    To jeżeli mam np. taką sytuację, że zarabiałbym VATo-podpadająco 450 zł
    miesięcznie, to będzie to rocznie 5400, podatek koło 1100 więc poniżej VATu,
    wszystko w porządku, DG mi niepotrzebna.
    Ale jak zarobię 1000 zł, to podpadam pod VAT - od całości przecież - ale
    miesięcznie 1000 minus ZUS 400-coś, i koszta konta bankowego, to mi w ręce
    zostaje raptem połowa z tego! To jest normalne czy coś koszmarnie pokręciłem?
    Bo jeżeli nie pokręciłem i zarobię np. 500 zł miesięcznie, to więcej będzie
    mnie kosztować ZUS i banki niż zarobię, a to jest bez sensu!

    Jak w takim razie SENSOWNIE i oczywiście po minimalnych kosztach załatwić,
    żeby nagle nie musieć więcej płacić niż zarabiać, bo to jakaś paranoja..???

  • 4. Data: 2002-03-21 12:35:51
    Od: "Carlosky" <c...@p...onet.pl>

    > Bo jeżeli nie pokręciłem i zarobię np. 500 zł miesięcznie, to więcej
    będzie
    > mnie kosztować ZUS i banki niż zarobię, a to jest bez sensu!

    dokladnie tak jest, niestety............
    musisz wiecej zarabiac, tak z 5 tys misiecznie to juz Ci cos zostanie :))

    > Jak w takim razie SENSOWNIE i oczywiście po minimalnych kosztach załatwić,
    > żeby nagle nie musieć więcej płacić niż zarabiać, bo to jakaś
    paranoja..???

    paranoja? nie, Polska, kolego Polska.............

    pozdrawiam,

    carlosky
    *********************************
    Skydive & Altitude & FreeFly

  • 5. Data: 2002-03-21 13:33:31
    Od: MaXxX <m...@r...pl>

    Dnia Thu, 21 Mar 2002 13:35:51 +0100, Carlosky (c...@p...onet.pl) pisze
    na pl.soc.prawo:

    > będzie
    >
    > dokladnie tak jest, niestety............

    Hmm. A czy rejestrujący DG _student_ musi sobie płacić ZUS czy jest to jakoś
    inaczej..?

  • 6. Data: 2002-03-21 14:23:24
    Od: "Carlosky" <c...@p...onet.pl>

    > Hmm. A czy rejestrujący DG _student_ musi sobie płacić ZUS czy jest to
    jakoś
    > inaczej..?

    musi placic, studia daja tylko tyle, ze ich okres wlicza sie do Twojego
    stazu pracy i nie musisz pracowac :))

    pozdrawiam,

    carlosky
    *********************************
    Skydive & Altitude & FreeFly

  • 7. Data: 2002-03-21 14:43:53
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Jak w takim razie SENSOWNIE i oczywiście po minimalnych kosztach załatwić,
    >żeby nagle nie musieć więcej płacić niż zarabiać, bo to jakaś paranoja..???

    Ee..jaka paranoja? - to straszne malkontenctwo z Twojej strony :-)
    W telewizorze przecież mówią wyraźnie, że państwo wszelkimi
    sposobami wspiera przedsiębiorczość!

    A tak na poważnie, to może warto się zastanowić nad skorzystaniem
    ze zwolnienia z VATu, jeśli to będzie możliwe.
    Co do ZUSu to można przyjąć się gdziekolwiek na etat i już
    odpada większa część płatności (po spełnieniu warunków
    dot. płacy oczywiście).

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl