    From: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zrzeczenie sie spadku
    Date: Wed, 14 Sep 2005 09:34:33 +0200

    Użytkownik "Gocha" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    news:dg6uli$eus$1@opal.futuro.pl...
    > Moja matka 2,5 roku temu zostala wdowa... Chcialaby teraz wykupic
    > mieszkanie
    > spoldzielcze... Musi zlozyc do wlasciwego sadu wniosek o stwierdzenie
    > nabycia
    > spadku... Moj ojczym mial corke z pierwszego malzenstwa, ktora od ponad 25
    > lat
    > mieszka w Szwajcarii i chce zrzec sie na korzysc mojej matki czesci wkladu
    > mieszkaniowego, ktory przypadl jej po zmarlym ojcu... W jaki sposob moze
    > zrobic i w jakiej formie...
    > Pozdrawiam
    WITAM
    Wspomniane zrzeczenie się jest nie możliwe z uwagi na upływ terminu /6
    m-cy/ przewidzianego w art.1015 k.c. tj.
    Oświadczenie o przyjęciu lub odrzuceniu spadku może być złożone w ciągu 6
    miesięcy od dnia, w którym spadkobierca dowiedział się o tytule swojego
    powołania.
    Zob. również 1012 k.c i nast.
    W tej sytuacji pozostaje tylko wystąpienie do sądu z wnioskiem o
    stwierdzenie nabycia spadku z mocy ustawy, po czym po uprawomocnieniu się
    orzeczenia , każdy ze spadkobierców może dysponować swoim udziałem zgodnie z
    jego wolą. Może swój udział sprzedać bądź darować.
    Darowizna wchodzi w rachubę tylko w stos. do czł. rodziny- a więc musi
    istnieć pokrewieństwo rodzinne , faktyczne i prawne.

    Pozdrowienia KK