  • 1. Data: 2002-01-02 09:08:26
    Temat: Re: zamiana mieszkania w trakcie rozwodu
    Od: "AR" <ar_ar(nospam)@poland.com>

    <a...@p...onet.pl> wrote in message
    news:130e.000012d6.3c30581a@newsgate.onet.pl...

    > Czy zatem mam zaproponować sprzedaż mojego mieszkania i przeniesienie się
    do
    > drugiego a jeśli się nie zgodzi (co wielce prawdopodobne)wnieść sprawę do
    sądu,
    > czy po prostu zrobić to i czekać na ewentualny wniosek z jej strony?

    Najlepiej spróbować uzyskać zgodę. Bo jeżeli zamiana jest korzystna lub
    konieczna - sąd zapewne wyrazi zgodę. A po co obciążać się dodatkowymi
    kosztami.
    Niemniej jak nie uzyskasz zgody, to sprzedaż będzie skuteczna, gdyż
    mieszkanie to, jak napisałeś, stanowi Twój odrębny majątek.

    Pozdro
    AR

  • 2. Data: 2002-01-02 18:48:04
    Od: "Paweł" <p...@d...pl>

    Witam
    Jeżeli mieszkanie to jest lokalem hipotecznym i stanowi twoją odrębną
    własność to możesz nim swobodnie dysponować bez zgody małżonki.
    Natomiast art. 24 KRO dotyczy majątku dorobkowego małżonków i w tym zakresie
    w sprawach przekraczających zwykły zarząd potrzebna jest owszem zgoda
    obojga. Natomiast co do majątku odrębnego nie ma ona nic do powiedzenia.

    Pozdrawiam
    Paweł Puch
    prawnik
    doradca ds. nieruchomości

  • 3. Data: 2002-01-02 19:03:55
    Od: "AR" <ar_ar(nospam)@poland.com>

    "Paweł" <p...@d...pl> wrote in message news:a0vkem$d74.
> [...]
    zakresie
    > w sprawach przekraczających zwykły zarząd potrzebna jest owszem zgoda

    Artykuł 24 KRO dotyczy majątku dorobkowego???

    Polecam w takim razie lekturę komentarza do KRO - np. M. Sychowicza (praca
    zbiorowa) str. 108, pkt 4 do art. 24, Wydawnictwo Prawnicze, Warszawa 2000.

    Pozdro

    AR