  • 1. Data: 2002-01-04 17:20:26
    Temat: Re: zamiana mieszkania a ....żona:)
    Od: "amlej" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:2c4e.000008c4.3c18608e@newsgate.onet.pl...

    > Jest pewien problem, a mianowicie taki, że mieszkanie stanowiące moją własność
    > odrębną zakupiłem w trakcie trwania małżeństwa od mojego zakładu pracy a
    > mieskanie rodziców, na które chcę się zamienić, jest mieszkaniem spółdzielczym.
    > Rodzice posiadają własnościowe prawo do tego lokalu, ale nie mają jeszcze aktu
    > notarialnego oraz księgi wieczystej. Czy po ewentualnej zamianie nie będę miał
    > problemów wynikających z Prawa Spółdzielczego (paragraf 215)i czy żona nie
    > nabędzie automatycznie prawa do tego mnieszkania?
> [...]

    To że dla spółdzielczego własnościowego prawo do lokalu mieszkalnego założono
    jeszcze księgo wieczystej nie ma znaczenia dla kwestii zbycia tego prawa np przez
    zamianę.
    Warunkiem niezbędnym do skuteczności zbycia tego prawa jest przyjęcie nabywcy w
    poczet członków spółdzielni. Art 215 § 2 Prawa spółdzielczego dotyczy sytuacji gdy
    spółdzielcze prawo do lokalu zostało p r z y d z i e l o n e przez spółdzielnię w
    trakcie trwania małżeństwa .Nie ma zastosowania do nabywcy który nabył to prawo w
    sposób pochodny od osoby trzeciej-np. przez zamianę. .

    Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc że rodzice nie maja jeszcze aktu
    notarialnego.O jaki akt chodzi?