    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wynajem mieszkania a meldunek stały
    Date: Wed, 10 Nov 2004 18:16:55 +0100

    Użytkownik "Radoslaw Zygmunt" <r...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:88f786de8fa5b3511e6bbfeec8cee220@news.home.net.
    pl...

    > Co może kombinować? Jakie mogą być negatywne skutki prawne meldunku
    > stałego? Nie będę mógł go wymeldować bez jego zgody???

    No mogą być kłopoty przy wymeldowaniu. NIby obecnie zameldowanie żadnych
    parw do pobytu w lokalu nei daje, ale w wypadku późniejszej sprzedaży może
    to być minus. Innych przeciwwskazań prawnych nie widzę.

    > Podobno nic mu to nie daje, bo chce płacić podatki w tutejszym US.

    Zapytaj o to na pl.soc.prawo.podatki, ale z mojej wiedzy wynika, ze gość nie
    ma racji. Właściwym do regulowania zobowiązań podatkowych jest urząd
    właściwy dla miejsca ZAMIESZKANIA, a nie zameldowania stałego. Miejsce
    tymczasowego zameldowania może z całą pewnością zostać uznane za miejsce
    zamieszkania. Tak więc albo lokator jest niedoinformowany, albo coś
    kombinuje.

    Na Twoim miejscu stał bym twardo na stanowisku zameldowania go na czas
    określony jako wynajem w umowie.