    Subject: Re: wykorzystywanie matarialow na kursie
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sat, 6 Jan 2018 23:42:14 +0100

    W dniu 06-01-18 o 21:27, denat 'POPIS/EU pisze:
    > mogę Cię prosić o odesłanie (jako totalnie niezorientowanego) do
    > artykułów - też jestem zainteresowany, na ile moje wypiski są moje a na
    > ile wspólnoty unii europejskiej?

    Poczytaj ustawę Prawo Autorskie. Generalnie jeśli nie usunęli danych o
    autorze, tylko prezentują Twoje dzieło pod Twoim nazwiskiem, to niewiele
    tu można zdziałać. Przynajmniej taka jest moje stanowisko na chwilę
    obecną. Nawet kiedyś się zastanawiałem nad napisaniem takiego jednego
    skryptu do szkolenia, ale doszedłem do wniosku, że nie da się tego
    sensownie chronić.

    Zresztą inne stanowisko dość szybko doprowadziłoby do absurdu. Pomyśl o
    takich bibliotekach. Szkołach, gdzie przecież ludzie się posługują
    książkami.

    Zabronione jest:
    1) Przywłaszczanie sobie autorstwa cudzego dzieła. - no ale skoro ktoś
    do Ciebie dotarł, to pewnie nie usunięto autora z materiałów.
    2) Rozpowszechnianie cudzego utworu - to normują art. art. 23 i
    następne. W opisanym przez Ciebie przypadku sądzę, że zastosowanie może
    mieć art. 27. "Wolno w celach dydaktycznych i naukowych zamieszczać
    rozpowszechnione drobne utwory lub fragmenty większych utworów w
    podręcznikach, wypisach i antologiach." Poczytaj też art. 28.