    From: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wizyta komornika!!!!!!
    Date: Sat, 7 Aug 2004 13:49:51 +0200
    Sender: l...@a...pl@aek210.internetdsl.tpnet.pl

    Dnia Sat, 7 Aug 2004 10:26:59 +0000 (UTC), Arur naskrobał(a):

    > Witam,
    > zwracam się z uprzejmą prośbą o odpowiedź na moje pytania. Zacznę
    > od tego, że rodzicom grozi egzekucja komornicza (długi bankowe, nie
    > mają rozdzielności majątkowej) i jest to dla mnie sytuacja
    > ekstremalna.
    > 1. Czy komornik przychodzi bez zapowiedzi czy też przed wizytą
    > rodzice otrzymają stosowne pismo o wszczęciu postępowania
    > komorniczego?

    Zwykle najpierw otrzymuje sie zawiadomienie o wszczeciu egzekucji i
    wezwanie do spłaty długu (1 pismo). Akolwiek można sobie wyobrazić że
    wręczy jest osobiscie .... komornik.

    > 2. Mieszkam w osobnym pokoju, w którym jest trochę cennych rzeczy
    > (narty, telewizor, meble, biurko, książki, itd.). Jestem pełnoletni ale
    > generalnie na utrzymaniu rodziców (uczę się). Pracuję tylko bardzo
    > krótko sezonowo. Czy komornik ma prawo zabrać moje rzeczy?

    niestety tak

    > może wejść do pokoju pod moją nieobecność?

    tak

    > Jak udowodnić
    > że to są moje przedmioty (część kupiłem, część dostałem w
    > prezencie, nie mam żadnych dodwodów zakupu)?

    jest to raczej nierealne.

    > 3. Czy komornik może zabrać komputer który mama używa do
    > pracy? Czytałem że nie ale jak jest w praktyce?

    wykładnia stanowi że musi być to przedmiot ściśle związany z wykonywaniem
    pracy np. dla czynnie zawodowego informatyka teoretycznie może by sie
    wybroniło ale też w komentarzach nie ma tego jasno ujętego. Należy pamietać
    że komputer jest urządzeniem multimedialym a nie specjalizowanym - co
    utrudnia obronę tym paragrafem. Wiadomo że w tej chwili jest on w zasadznie
    podstwą dla wielu zawodów ale to samo dotyczy np auta i wcale nie może być
    powodem do ochrony pojazdu (no chyba ze dla taksówkarza).

    > 4. Młodsza siostra pracowała na wakacjach (jest niepełnoletna) i kupiła
    > sobie rower od kolegi. Jak można udowodnić że to jej własność?

    dowód zakupu.

    > 5. W domu ogólnie jest trochę cennych rzeczy (sprzęt AGD, meble...)
    > Nic specjalnego ale zawsze coś. Jak można uratować ten sprzęt?

    jest wiele metod cywilnoprawnych na rozwiązanie tego problemu ale ich nie
    podam ponieważ nieumiejętnie ich użycie może spowodować gorsze kłopoty:

    art 300 KK " Kto w razie grożącej mu niewypłacalności, udaremnia lub
    uszczupla zaspokojenie swojego wierzyciela przez to, że usuwa, ukrywa,
    zbywa, darowuje, niszczy rzeczywiscie lub pozornie albo uszkadza składniki
    swojego majątku
    ..podlega karze pozwbawienia wolności do lat 3"

    Radze udać sie do prawnika.

    > Chodzi o to żeby był na swoim miejscu, a komornik nie mógł go
    > zabrać.

    nie ma problemu ale pamietaj, że poddenerwowany wierzyciel może sie dobrać
    do nieruchomości.

    > Czy może pomóc wymeldowanie rodziców (ale wtedy
    > komornik pewnie przyjdzie tam gdzie się zameldują)?

    a jaki mają tytuł prawny do nieruchmości?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org