  • 1. Data: 2002-01-02 16:07:22
    Temat: Re: waznosc biletow MPK, MZK.. !!!Bilety miesięczne.!!!
    Od: "-ZED-" <z...@b...gnet.pl>

    Hej!

    "AR" <a...@p...com> wrote in message news:a0i1lp$apo$1@news.tpi.pl...

    > Ustawa Prawo przewozowe.
    >
    > W przypadku zbiorowego transportu miejskiego umowę przewozu zawierasz
    > zajmując miejsce w pojeździe a nie w chwili zakupienia biletu (chyba że
    > umowa stanowi co innego) i obowiązuje Cię cena w momencie zawarcia umowy.
    >
    > Bilet zawsze możesz zwrócic

    A co z biletami okresowymi? One są ważne mimo wniesienia opłaty niższej,
    niż obecnie obowiązująca. Czy w tym przypadku zawieram umowę w momencie
    zakupu biletu? Pójdźmy dalej - skoro zawieram tę umowę - zgadzam się na
    deklarowane warunki - to czy mam prawo dochodzenia zwrotu kosztów poniesionych
    z tytułu nienależytego jej wykonania ze strony przewoźnika? Konkretnie -
    zwrot opłaty za taksówkę w przypadku opóźnienia środka transportu. <nie
    mówię o przypadkach ewidentnie>
    Tak tylko z ciekawości pytam.

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    Ale na wszelki wypadek napomknę, że jeszcze niedawno tekst

  • 2. Data: 2002-01-02 17:59:11
    Od: "AR" <ar_ar(nospam)@poland.com>

    "-ZED-" <z...@b...gnet.pl> wrote in message
    > Hej!

    > A co z biletami okresowymi? One są ważne mimo wniesienia opłaty niższej,
    > niż obecnie obowiązująca. C\zy w tym przypadku zawieram umowę w momencie
    > zakupu biletu?

    Bilet okresowy jest ważny przez okres na nim uwidoczniony. Czyli jak zmienią
    się opłaty w trakcie jego ważności, nie musisz nic dopłacać (ani przewoźnik
    z tego tytułu nic Ci nie zwróci - jeżeli ceny spadną).

> [...]
    > z tytułu nienależytego jej wykonania ze strony przewoźnika? Konkretnie -
    > zwrot opłaty za taksówkę w przypadku opóźnienia środka transportu. <nie

    Na pewno możesz żądać odszkodowania. Jeżeli środek transportu odjechał za
    wcześniej - to zawsze - przewoźnik nie może się tu zwolnić z
    odpowiedzialności. Jeżeli się spóźnił, to tylko w wypadku winy umyślnej lub
    rażącego niedbalstwa przewoźnika.

    Teoretycznie możnaby wziąć taksówkę - potem poniesione opłaty możnaby żądać
    od przewoźnika w na drodze sądowej. Ale tak jak piszę wyżej - za spóźnienie
    przewoźnik będzie odpowiadał tylko wtedy, gdy wynikło ono z winy umyślnej
    lub rażącego niedbalstwa.

    Pozdr
    AR

  • 3. Data: 2002-01-02 19:46:16
    Od: "-ZED-" <z...@b...gnet.pl>

    Hej!

    "AR" <ar_ar(nospam)@poland.com> wrote in message news:a0vho5$h63$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > przewoźnik będzie odpowiadał tylko wtedy, gdy wynikło ono z winy umyślnej

    Zatem w praktyce zawsze zwali na "siły wyższe"... Bo przecież firma działająca
    od 50 lat ma prawo być zaskoczona, że zimą śnieg pada i mróz chwyta... ;-)