    From: WitCha <c...@d...vito>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ubezpieczenie w Zus i w KRUS jako rolnik równocześnie
    Date: Fri, 27 Jun 2008 14:37:48 +0200

    c...@p...onet.pl wrote:
    > teoretycznie nie można płacic składek do Krus mając działalnośc
    > gospodarczą,

    Doczytaj dokładniej. To punkt wyjścia do dalszych rozważań.

    > Ja mam pytanie, jeżeli jestem rolnikiem (mam 1,5 ha gruntu),

    Fizycznie czy przeliczeniowo? Jeżeli 1,5 ha przeliczeniowego to nie
    jesteś rolnikiem :-)

    mam
    > działalnośc gospodarczą i podejme czynności w celu zarejestrowania sie
    > w KRUS, to jakie będę tego konsekwencje?

    Działalność gospodarczą *rolniczą czy pozarolniczą*? Ta druga nie ma z
    KRUSem nic wspólnego.

    > Zakładam przemilczenie prowadzenia działalności gospodarczej, dotąd
    > tytułem ubezpieczenia w ZUSie była umowa o prace, która bedzie
    > rozwiązana z końcem miesiąca - jako prowadzący działalnośc gospodarczą
    > opłacałem tylko składke zdrowotną.

    Tu piszesz "opłacałem, a dalej, Że Twój znajomy - ściema :-)

    > teraz miałby byc opłacany Krus oraz pełna składka na ZUS.
    > czy te instytucje współpracują ze sopba w tym zakresie?

    W jakim zakresie? W zakresie przesyłyania sobie dokumentów
    ubezpieczeniowych współpracują, o ile to ma związek ze sprawą danego
    ubezpieczonego. Czyli zależy od sytuacji :-)

    > pytanie dotyczy moejgo znajomego - nie wnikajcie w sens opłacania
    > podwójnych składek - nazwijmy to patriotyzmem.

    A może próbą wyszarpnięcia 2 emerytur? :-)

    --

    Pozdrowienia