    Subject: Re: swoboda zawierania umów i jej ograniczenia
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>
    Date: Wed, 27 Sep 2017 11:09:54 +0200

    On 27.09.2017 07:00, Liwiusz wrote:
    > Ale jest też regulamin allegro, który jest wyżej od umowy zawartej na
    > aukcji, i zezwala na negatywy.
    >
    > Pomijając już fakt, że zapis o braku negatywów jest tylko pustosłowiem.

    Dziękuję Ci za odpowiedź. Zależy mi na takim ogólnym spojrzeniu na
    sytuację.

    Jeśli już pojawił się temat regulaminu allegro: nie ma w nim zapisu, że
    nie wolno dodawać do umowy takiej klauzuli. Czy to nie jest jednoznaczne
    z przyzwoleniem na takie praktyki (w ramach swobodnego kształtowania
    umów) i w związku z tym taki zapis jest de facto częścią umowy? W
    praktyce nie ma możliwości powstrzymania od wystawienia negatywa. Jeśli
    już jednak do tego dojdzie a w opisie był zapis o pozytywie to czy
    sprzedawca może z tego wytoczyć proces? Wiem, że to durnowato brzmi :)

    I jeszcze jedna sprawa mnie zastanawia, raczej na korzyść kupującego. Co
    do zasady komentarze są wystawiane po aukcji jako jej ocena. Czy jeśli
    taka jest natura i znaczenie komentarzy, to czy nie można na tej
    podstawie dowieść, że zapis o pozytywie narusza to znaczenie wobec czego
    jest w pewnym sensie sprzeczny z regulaminem allegro? Czy może właśnie
    to miałeś na myśli wspominając regulamin?

    JaceK