    From: "Serwiz" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spółdzielnia mieszkaniowa a ryczałty za wodę
    Date: Wed, 6 Mar 2002 11:21:27 +0100

    Użytkownik "marwisz" napisał w wiadomości:
    [...]
    > Czy się mylę sądząc, że stawka z rozporządzenia jest maksymalna i nie
    wolno
    > jej sobie powiększąć i jeśli się nie mylę - jak wyegzekwować od
    spółdzielni
    > obniżenie ryczałtu do stawki z rozporządzenia (oczywiście sama
    spółdzielnia
    > nie ukrywa, że zawyża stawki świadomie i uśmiechając się rozbrajająco
    > twierdzi - proszę założyć wodomierze albo nie płacić - będą odsetki).
    >
    > Czy ktoś ma doświadczenia w takiej sprawie lub radę?
    >
    > Dziękuję
    >
    > marwisz

    Ogólne rozumaowanie spółdzielni jest takie żeby pokryć koszty ze zużyciem
    wody. Lokatorzy którzy posiadają wodomierze płacą za swoje zużycie,
    natomiast ci którzy ich nie posiadają płacą na podstawie pozostałej
    nierozliczonej wody podzielonej poprzez liczbę lokatorów bez wodomierzy.
    Innego sposobu nie ma na rozliczenie zużytej wody nie zliczonej przez
    wodomierze indywidualne. Są ludzie którzy naprawdę zużywają ogromne ilości
    wody i to zazwyczaj oni zawyżają śrenia na jednego mieszkańca. U mnie
    średnia wychodziła 7,5 m3 na 1 mieszkańca, a po założeniu wodmierza (1 marca
    tego roku) już szacunkowo mogę okreslić że zużycie u mnie faktycznie jest na
    poziomie 1,5 m3 na osobe (na razie porównanie w skali tygodnia). Najlepszym
    rozwiązaniem jest faktyczne założenie wodomierza co akurat u mnie zwróci sie
    po ok. 4 - 5 miesiącach.

    Serwiz