    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rozwazania teoretyczne - definicja konsumenta 22(1) kc
    Date: Mon, 26 Jul 2004 23:02:30 +0200

    Użytkownik "wirtualna" <w...@w...pl.com> napisał w wiadomości
    news:ce3dbv$js$2@nemesis.news.tpi.pl...
    > art 22(1) kc
    > "Za konsumenta uwaza sie osobe fizyczna dokonujaca czynnosci prawnej
    > niezwiazanej bezposrednio z jej dzialalnoscia gospodarcza lub zawodowa"
    >
    > Czy wg definicji kodeksowej:
    > 1. Ja, osoba fizyczna, udzielając pozyczki koledze, staje sie w stosunku
    > prawnym
    > kolega<->ja konsumentem w mysl 22(1) kc?

    Nie. Chyba, ze stanowisz firmę trudniącą się udzielaniem kredytów. nie bank,
    bo to może tylko spółka prawa handlowego, ale wówczas konsumentem będzie
    kolega. Ewentualnie, Twój kolega będzie prowadził działaność polegająca na
    przyjmowaniu pieniędzy od osób trzecich (Jak Trusty Kapitałowe) i Ty
    będziesz konsumentem.

    > 2. Czy ja, osoba fizyczna, prowadzaca dzialalnosc gospodarcza jako
    wspolnik
    > spolki
    > cywilnej, darujac fundacji X pewna kwote, staje sie w stosunku prawnym
    > konsumentem?

    Nie. No tutaj, to nie bardzo sobie wyobrażam stosunek klient-dostawca.

    > 3. Przypadek jak w pkt 2, tyle ze dzialalosc prowadze w spolce
    komandytowej

    Odpowiedź również "jak w pkt 2.

    > 4. Ja, osoba fizyczna, zawieram umowe zlecenie z doradca podatkowym, na
    > prowadzenie moich spraw przed US. Czy jestem wtedy konsumentem?

    Tak.

    > 5. Ja, osoba fizyczna, nie prowadzaca dzialalnosci, zlecam strzyzenie
    mojego
    > trawnika sasiadowi, trudniacemu sie na codzien hodowla koni. Czy
    jestem
    > konsumentem w mysl 22(1) kc? Po staremu, tj w mysl 384 ust.3 nie
    jestem,
    > ale czy jestem w mysl 22(1) - wydaje sie ze tak.

    Nie, chyba że zlecisz to jego firmie.

    > Na koniec pytanie do poduszki - czy ktos, sporzadzajacy testemen jest
    > konsumentem???

    Z reguły tak. Kupuje prąd, gaz itd.