    From: "kinka" <k...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: postepowanie wyjasniajace wobec nieletniego
    Date: Wed, 24 Sep 2003 22:56:35 +0200

    Użytkownik "Marcin Bukowski" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:bkslpd$9kf$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam wszystkich!
    > Zdarzyła mi się nieprzyjemna sprawa: mój 15-letni syn został zatrzymany
    > przez Straż Miejską przy okazji próby wypiciu wina w miejscu publicznym (z
    > kilkoma kolegami z klasy). Czyn ten naturalnie potępiam. Nie jesteśmy
    > rodziną patologiczną. Obydwoje z żoną pracujemy i staramy się wychowywać
    > dzieci jak najlepiej (zresztą mamy już dwóch pełnoletnich synów).
    > Występek naszego najmłodszego zaliczyć musimy do wybryków młodości.
    > Dziwi nas niezmiernie postanowienie policji, która skierowała sprawę do
    sądu
> [...]

    Jest tak:
    Policja nie może nie przekazać do sądu rodzinnego sprawy dot. nieletniego,
    nawet jeśli sytuacja wychowawcza i rodzinna nieletniego nie budzi zastrzeżeń
    (tak na oko :-)).
    Sąd rodzinny wczyna postępowanie, ale jak sama treść wskazuje będzie
    rozpoznawał czy nieletni jest zdemoralizowany i czy istnieje konieczność
    stosowania jakiegoś środka wobec niego. Istnieje możliwość umorzenia
    postępowania, chociażby z powodu prawidłowej sytuacji wychowawczej oraz
    incydentalności zdarzenia.
    Po prostu idź z dzieckiem na wysłuchanie syna przez sędziego, możesz
    spodziewać się również wizyty kuratora rodzinnego w domu - przyjdzie on
    porozmawiać z synem, rodzicami - rozeznać się właśnie w tej ogólnej sytuacji
    syna.
    Jeśli, tak jak piszesz, wszystko jest ok to być może postępowanie będzie
    umorzone.