    From: "Beata" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: Re: picie alkoholu w pracy
    Date: Fri, 18 Jul 2003 11:31:44 +0200
    Sender: m...@o...pl@149.156.220.10

    Użytkownik "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bf8cir$bhp$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Czy jeśli pracownik nie zgadza sie na zbadanie poziomu alkoholu we krwi,
    > może byc doprowadzony na pobranie krwi siłą przez np. policję?

    wyrok SN z 15 października 1999 I PKN 309/99 OSNP 2001/5/147
    Uzasadnione okolicznościami polecenie udania się na komisariat policji w
    celu zbadania stanu trzeźwości pracownika nie narusza jego godności.

    wyrok SN z 8 kwietnia 1998 I PKN 27/98 OSNP 1999/7/240
    Pracownik nadzoru, którego trzeźwość jest kwestionowana, powinien poddać się
    stosownemu badaniu, zwłaszcza gdy odpowiada za bezpieczne wykonywanie pracy
    przez inne osoby.

    Najprościej rzecz ujmując nie poddając się badaniu tracisz argumenty na
    swoją rzecz przed sądem. Zerknij jeszcze do uzasadnień tych wyroków (jesli
    masz dostęp).

    W razie dalszych pytań jestem do dyspozycji.
    Martens