    From: Jarosław Mężyk <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "oplata klimatyczna"
    Date: Mon, 25 Jul 2005 20:37:24 +0200
    Sender: d...@o...pl@ex38.internetdsl.tpnet.pl

    SELECT message FROM pl.soc.prawo WHERE date='Sat, 23 Jul 2005 10:42:20
    +0200' AND author='BartekK'

    > witam
    > juz pare razy bylo walkowane, ale wnioskow zadnych znalezc nie moge
    > (konkretnych) co zrobic. Moze to czepianie sie - ale jezdze w celach
    > 'handlowych' po polsce, i dlaczego musze (?) placic "oplate klimatyczna"
    > podczas pobytu np w trojmiescie?
    > nie moge znalezc na jakiej podstawie ta oplata jest wprowadzona (decyzja
    > rady miasta? jesli tak, to na jakiej podstawie? i na kogo jest
    > nakladana?) ale nie wierze by cala populacja np gdanska placila 1zl
    > dziennie za oddychanie...
> [...]

    O ile dobrze wiem, opłata miejscowa - zwana także klimatyczną - pobierana
    jest od osób, które przyjechały do danej miejscowości na wypoczynek lub w
    celach zdrowotnych.

    Z tego co wiem, pobieranie opłaty miejscowej wiąże się ze *znacznym*
    wzrostem kosztów np. utrzymania czystości np. poza sezonem letnim nie ma
    konieczności sprzątania plaży, natomiast gdy "jaśniepaństwo letniki"
    odwiedzają Bałtyk, syf robią taki, że strach gołą stopą na plażę wejść...

    Do tego dochodzą remonty wszelakiej infrastruktury - przystanki autobusowe,
    znaki drogowe i wiele, wiele innych.

    --
    http://www.netcoffee.pl/pogodzinach/
    j.mezyk [wiecie co] netcoffee . pl