    From: rhonda <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "oplata klimatyczna"
    Date: Sun, 24 Jul 2005 16:07:25 GMT

    BartekK wrote:

    > witam
    > juz pare razy bylo walkowane, ale wnioskow zadnych znalezc nie moge
    > (konkretnych) co zrobic. Moze to czepianie sie - ale jezdze w celach
    > 'handlowych' po polsce, i dlaczego musze (?) placic "oplate klimatyczna"
    > podczas pobytu np w trojmiescie?
    > nie moge znalezc na jakiej podstawie ta oplata jest wprowadzona (decyzja
    > rady miasta? jesli tak, to na jakiej podstawie? i na kogo jest
    > nakladana?)

    Pytanie nalezy odwrocic. To na urzednikach spoczywa udowodnienie
    dlaczego ten haracz jest legalny. Wiem, wiem, uchwala rady miasta. Ale
    rownie dobrze moga wprowadzic podatek od carnych butow.

    Jestem zdania ze ta oplata jest nieleglana, t chocby dlatego ze miasto
    jest wspolna wlasnoscia spoelczenstwa. Nie mowiac o powietrzu.

    Ba bezczelnego, to mozna zazadac zwrotu tej zlotowki powolujac sie na to
    ze metale ciezkie w powietrzu przekarczaja normy.