    From: kam <X#k...@w...pl.#X>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [obuwie]odrzucona reklamacja, prosba o pomoc
    Date: Sun, 20 Jun 2004 22:04:46 +0200
    Sender: k...@o...pl@81.210.16.254

    Marcin wrote:

    > W skrocie buty trekkingowe zakupione w lipcu zeszlego roku w sklepie e-
    > horyzont. Po niecalym roku uzytkowania lewy but zaczal przeciekac z powodu
    > poprzecieranej podeszwy. Reklamacja zostala odrzucona. Uzasadnienie sprzedawcow:
    > "....Obuwie wykazuje cechy naturalnego zuzycia, bardzo mocnego fizycznego
    > zniszczenia, a nie wady fizyczne obuwia.Obuwie bardzo intensywnie eksploatowane.
    > Obowiazujace przepisy prawa stanowia, iz zuzywanie sie obuwia w trakcie jego
    > uzytkowania wraz z nastepstwami tego zuzywania sie oraz wszelkie uszkodzenia
> [...]

    Skontaktuj się z Inspekcją Handlową (albo poszukaj na ich stronie
    www.giih.gov.pl) wskażą Ci rzeczoznawcę. Jeśli jego opinia (koszt 30zł)
    będzie dla Ciebie korzystna mozna myśleć o dalszej walce. Możliwości
    jest kilka. Być może sprzedawca zmieni zdanie jeśli przedstawisz mu inną
    opinię. Jeśli nie -> Polubowny Sąd Konsumencki przy Inspekcji Handlowej,
    ale na taki sąd musi się zgodzić również sprzedawca. Złożysz wniosek,
    sąd wyśle wezwanie, większość sprzedwców się zgadza. Postępowanie przed
    tym sądem jest bezpłatne.
    Jeśli nie - sąd cywilny.
    Jak już będziesz miał opinię możesz szukać pomocy w Federacji
    Konsumentów albo u miejskiego/powiatowego rzecznika konsumentów.

    KG