  • 1. Data: 2017-10-09 13:04:31
    Temat: nie prawdziwe wpisy na stronie
    Od: olga <o...@g...com>

    witam
    na stronie opineo zauwazyłam ze pewna firma wykupiła u kogos zeby
    dodawał jej pozytywne opinie na stronie, wiem to na 100% bo mozna łatwo
    sprawdzic. ostatnio napisałam negatywna opinie ze wpisy te sa nie
    wiarygodne bo sa kupowane, osoba napisala ze mnie poda do sadu, czy moze
    cos ugrac? opinia moja jest wiarygodna, nie jest zadnym klamstwem
    wg mnie tamta osoba powinna poniesc odpowiedzialnosc za wprowdzanie
    potencjalnych klientow w blad.

  • 2. Data: 2017-10-09 13:28:49
    Temat: Re: nie prawdziwe wpisy na stronie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "olga" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >klamstwem
    >wg mnie tamta osoba powinna poniesc odpowiedzialnosc za wprowdzanie

    A dowody jakies masz ?

    Bo ostatnio straszy ta ustawa
    http://opole.wyborcza.pl/opole/7,35086,22368669,tvp-
    doniosla-na-opole-do-prokuratury.html

    Za negatywne i nieprawdziwe komentarze mozna poniesc konsekwencje
    karne, a jak rozumiem twoj komentarz jest negatywny ... wiec dobrze
    byloby miec jakis argument, ze prawdziwy :-)

    J.

  • 3. Data: 2017-10-09 13:32:30
    Od: olga <o...@g...com>

    W dniu 2017-10-09 o 13:28, J.F. pisze:
> [...]
    >

    > Za negatywne i nieprawdziwe komentarze mozna poniesc konsekwencje karne,
    > a jak rozumiem twoj komentarz jest negatywny ... wiec dobrze byloby miec

    tak mam dowody, opinie dodają Ci sami ludzie, np dziś "monika" dodała
    wpis o tej firmie i o 4 innych firmach, a wczoraj "łukasz" dodał opinie
    tej firmie i tym samom firmom co monika, to sa tylko przykłady, ale
    tego jest mnóstwo, widać na 100% ze sa kupowane
    Komentarz jest prawdziwy, wiec jak moge poniesc konsekwencje ?:)
    Wg mnie to oni powinni poniesc za wprowadzanie ludzi w blad tj 286kk

  • 4. Data: 2017-10-09 13:56:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "olga" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >opinie tej firmie i tym samom firmom co monika, to sa tylko
    >przykłady, ale tego jest mnóstwo, widać na 100% ze sa kupowane

    Na wszelki wypadek - utrwalic.

    >Komentarz jest prawdziwy, wiec jak moge poniesc konsekwencje ?:)

    Normalnie, jest prokurator, jest sad, to musi byc wyrok :-)

    >Wg mnie to oni powinni poniesc za wprowadzanie ludzi w blad tj 286kk

    Niedobrze. Bo moze masz obowiazek zglosic przestepstwo :-)

    J.

  • 5. Data: 2017-10-09 17:15:20
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-09 o 13:56, J.F. pisze:

    > Niedobrze. Bo moze masz obowiazek zglosic przestepstwo :-)

    Nie masz.

    --
    Sonn

  • 6. Data: 2017-10-09 17:20:59
    Od: olga <o...@g...com>

    wiec olać klienta? wydaje mi się że straszył, ale kto go wie :)
    najwyzej bede sie sądziła, bo opinia jest prawdziwa, nie zmyślona co
    mogę bez problemu udowodnić

  • 7. Data: 2017-10-09 20:24:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-10-17 o 17:20, olga pisze:
    > wiec olać klienta? wydaje mi się że straszył, ale kto go wie :)
    > najwyzej bede sie sądziła, bo opinia jest prawdziwa, nie zmyślona co
    > mogę bez problemu udowodnić

    Jeżeli da się dowieść tego typu praktyki, to prześlij powiadomienie do
    UOKiK. Przede wszystkim taka reklama jest sprzeczna z art. 16.1.4 Ustawy
    o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji:

    Art. 16. 1. Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w (...)
    4) wypowiedź, która, zachęcając do nabywania towarów lub usług, sprawia
    wrażenie neutralnej informacji;

    Co do tego, czy to oszustwo, to mam spor wątpliwości. Wykazanie realnego
    doprowadzenia do niekorzystnego rozporządzenia mieniem wydaje mi się
    trudne. Niezależnie od powyższego powiadomienia kopię - to można
    emailami zrobić - wysłał bym do administratora OPINEO, bo on również
    powinien być zainteresowany wiarygodnością swojego serwisu.

  • 8. Data: 2017-10-10 07:28:49
    Od: olga <o...@g...com>

    a to że napisałam prawdę że opinie są niewiarygodne (bo na 100% tak
    jest) to moge miec jakies problemy ?

  • 9. Data: 2017-10-10 09:19:17
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-10-09 o 17:15, Sonn pisze:

    > Nie masz.

    Chyba masz. W tym przypadku obowiązek moralny co prawda ale obowiązek jest.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 10. Data: 2017-10-10 09:57:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-10 o 09:19, Wojtek pisze:

    > Chyba masz. W tym przypadku obowiązek moralny co prawda ale obowiązek jest.

    Nie moralny, tylko społeczny. A jako że jest to obowiązek bez sankcji,
    to jest to tylko pusty przepis.

    --
    Liwiusz