  • 1. Data: 2014-08-12 18:15:11
    Temat: Re: miedzynarodowe prawo jazdy a brak zameldowania w Polsce
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-08-12 16:45, Tomasz Chmielewski pisze:

    > Niestety jest wymagane w wielu krajach poza Unia.

    Wymagane? Czy dobrze mieć? Na zasadzie posiadania
    czegoś dla świętego spokoju zgodnie z prawem
    danego kraju a niezgodnie z prawem międzynarodowym.
    Jakie to kraje?

  • 2. Data: 2014-08-12 21:43:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Wymagane? Czy dobrze mieć? Na zasadzie posiadania
    > czegoś dla świętego spokoju zgodnie z prawem
    > danego kraju a niezgodnie z prawem międzynarodowym.
    > Jakie to kraje?

    Generalnie wszystkie, które nie podpisały Konwencji. Sugeruję lekturę
    http://www.pzmtravel.com.pl/pzminfo/miedzynarodowe,p
    rawo,jazdy,281.html

  • 3. Data: 2014-08-12 22:44:25
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg-org.nospam>

    Robert Tomasik wrote:

    > Generalnie wszystkie, które nie podpisały Konwencji. Sugeruję lekturę
    > http://www.pzmtravel.com.pl/pzminfo/miedzynarodowe,p
    rawo,jazdy,281.html

    Otoz to, np. w Japonii nie wynajmiesz auta bez tej ksiazeczki z makulatury
    zwanej miedzynarodowym prawem jazdy.

    Ale chyba znalazlem odpowiedz na moje pytanie.

    http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20110300151&t
    ype=3

    Art. 11.
    1. Prawo jazdy jest wydawane osobie, która:

    (...)

    5) przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej co najmniej
    przez 185 dni w każdym roku kalendarzowym ze względu na swoje
    więzi osobiste lub zawodowe albo przedstawi zaświadczenie, że
    studiuje co najmniej od 6 miesięcy.

    Czyli wynikaloby z tego, ze obywatele Polski, ktorzy sporo jezdza po swiecie
    albo po prostu wyjechali, polskiego prawa jazdy zgodnie z prawem juz nie
    uzyskaja. A miedzynarodowe prawo jazdy to juz jakies fanaberie (interesujace
    jest, ze jest wazne na trzy lata).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.sslrack.com

  • 4. Data: 2014-08-12 22:58:48
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Ale to jest chyba dla obcokrajowcow.

  • 5. Data: 2014-08-12 23:20:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "LeonKame" <k...@l...com> napisał w wiadomości
    > Ale to jest chyba dla obcokrajowcow.

    Dla Polaków będzie kłopot z ustalenie urzędu właściwego dla wydania tego
    dokumentu.

  • 6. Data: 2014-08-13 06:30:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-08-12 21:43, Robert Tomasik pisze:

    > Generalnie wszystkie, które nie podpisały Konwencji. Sugeruję lekturę
    > http://www.pzmtravel.com.pl/pzminfo/miedzynarodowe,p
    rawo,jazdy,281.html

    Automatycznie pomyślałem tylko o tych, do których dotrzeć jest sensownie
    samochodem.
    Zapomniałem o opcji wypożyczenia, wtedy to mamy i Gambię i Honduras.

  • 7. Data: 2014-08-26 22:48:07
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "LeonKame" <k...@l...com> napisał w wiadomości

    > Dla Polaków będzie kłopot z ustalenie urzędu właściwego dla wydania tego
    > dokumentu.

    Mam dwie opcje:

    A) właściwym pozostaje ten urząd w którego rejonie osoba była
    OSTATNIO zameldowana na pobyt stały.

    B) właściwym jest ten urząd w którego rejonie osoba wykaże swoje
    miejsce zamieszkania jakimkolwiek dokumentem urzędowym.

    Notariusz może sporządzić tzw. POŚWIADCZENIE POZOSTAWANIA OSOBY W
    OKREŚLONYM MIEJSCU. W tym celu zapraszamy notariusza do domu,
    pokazujemy mu dowód osobisty bez adresu zameldowania, i notariusz
    sporządza Poświadczenie. Proste. :)

  • 8. Data: 2014-08-27 18:43:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Aug 2014, poszukiwacz wrote:

    > Notariusz może sporządzić tzw. POŚWIADCZENIE POZOSTAWANIA OSOBY W OKREŚLONYM
    > MIEJSCU. W tym celu zapraszamy notariusza do domu, pokazujemy mu dowód
    > osobisty bez adresu zameldowania, i notariusz sporządza Poświadczenie.

    O, nie wiedziałem że taka konstrukcja istnieje, thx.
    Kojarzysz może czy istnieje "dedykowana" regulacja prawna dla takiego
    poświadczenia?
    Bo praktyka jest taka, że powoływanie się przepisy ogólne (dajmy na
    to, na prawo do udzielania pełnomocnictwa zawsze wtedy, kiedy przepis
    tego nie zabrania) napotyka na różniste przeszkody w stylu "bo my
    nie uznajemy", zaś przepis szczegółowy bywa już traktowany z naleźną
    atencją "o, zaraz zadzwonię do prawnika" :>

    pzdr, Gotfryd