    From: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: meldunek a prawo do mieszkania w lokalu
    Date: Sat, 8 Nov 2003 14:03:57 +0100

    Użytkownik "czarny grafit" <z...@B...pl>
    napisał w wiadomości news:boh2s3$n8l$1@news.onet.pl

    > Kolega mieszka z rodzicami i ma jakieś problemy z ojcem, który mówi, że
    > wyrzuci syna z domu, bo nic nie robi i nie pracuje. Widocznie nie wie
    > jak jest z pracą... ale wracając do rzeczy, kolega oczywiście jest
    > zameldowany u rodziców, czy jego ojciec może wymeldować go bez jego
    > zgody?

    Może, ale to nie jest zbyt krótka (w czasie) procedura.

    1. Powinien "wystąpić z pismem" do synka aby np. partycypował
    w kosztach utrzymania mieszkania. Ma wyliczyć "ile wychodzi na łeb"
    i w jakiej formie i w jakim terminie ma to wpłacać.
    2. Gdy synek_pasożyt nie będzie uiszczał należności tatuś występuje
    z następnym pismem - wymówieniem użyczenia mieszkania.
    3. Składa pozew do sądu o eksmisję synka_pasożyta.

    Powyższe dotyczy sytuacji gdy synek_pasożyt jest *grzecznym*
    chłopcem. Gdyby nadużywał alkoholu lub narkotyków czyli byłby
    uciążliwym współlokatorem to procedura "wywalenia" synka
    jest dużo prostsza i szybsza.

    > czy meldunek oznacza automatyczne prawo do mieszkania w danym
    > lokalu i kolega nie ma się czego obawiać i nawet jak go ojciec wywali za
    > drzwi to ma prawo wejść do środka i policja będzie po jego stronie?

    Tak, "meldunek" daje prawo do przebywania_mieszkania w danym
    lokalu mieszkalnym. Gdy tatuś nie chce wpuścić synka_pasożyta
    do mieszkania to wezwana przez synka policja powinna mu pomóc
    wejść do tego mieszkania, a przynajmniej próbować wytłumaczyć
    tym rodzicom_ojcu iż nie ma prawa zabronić wejść i przebywać
    w mieszkaniu.

    P.S. Tak było kilka lat temu. Teraz trochę się pogubiłem
    gdy koledzy na grupie zaczeli twierdzić iż - *ja Kowalski*
    mogę się zameldować gdzie chcę i kiedy chcę i to bez zgody
    i wiedzy właściciela lokalu_mieszkania.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Zawsze przebaczaj swoim wrogom: