    From: Arek <a...@e...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: licencja na oprogramowanie
    Date: Tue, 20 Jul 2004 21:49:23 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@213.199.201.143

    Dnia 2004-07-20 15:10, Kane rzecze:
    [..]
    > programu"...) oraz wystawie mu na to fakturę...wiec czy ta firma B (nabywca)
    > bedzie mogla LEGALNIE korzystac z tego programu i czy kontrole wszelakich
    > BSA czy np Urzedu Skarbowego nie beda mialy do tego zastrzezen ?

    Nic do tego nie mają to po pierwsze.
    Po drugie - wraz z wprowadzeniem do obrotu twórca wyczerpuje swoje prawa - poza
    kontrolą czy nie zachodzi najem lub dzierżawa - więc możesz robić ze swoim
    egzemplarzem programu co tylko zechcesz.

    > Producent oprogramowania oczywiscie chce (praktycznie wymusza) uczestniczyc
    > (posredniczyc niejako) w cesji sprzedajac w tym momencie upgrade do programu
    > ktory mojemu klientowi jest absolutnie zbedny. Stwierdzili ze jak to zrobię
    > bez upgrade to jest to nielegalne i oni to zgloszą (ciekawe tez gdzie).

    W ordynarny sposób chcą Cię oszukać.
    Podaj mi nazwę firmy, chętnie podam ich do sądu.

    > Czy takie postepowanie jest zgodne z prawem ?

    Nie. To oszustwo.

    > Twierdzą ze w karcie
    > licencyjnej programu jest taka informacja (o tej 'koniecznosci' upgrade) -
    > nie moge teraz tego sprawdzic ale jesli jest tam taki zapis to czy maja
    > racje żądajac praktycznie od mojego klienta zeby zakupil upgrade pod grozba
    > nielegalnosci uzytkowania oprogramowania ?

    Nie, nie mają prawa.

    pozdrawiam
    Arek

    --