eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokupno strychu pod adaptacje a podzial fizyczny czesci wspolnej - pomocy!!! › Re: kupno strychu pod adaptacje a podzial fizyczny czesci wspolnej - pomocy!!!
  • Data: 2005-07-11 20:41:11
    Temat: Re: kupno strychu pod adaptacje a podzial fizyczny czesci wspolnej - pomocy!!!
    Od: "www.pogotowie-komputerowe.pl" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jest strych ktory nalezy do czesci wspolnej (4 wspolwlascicieli).
    > Jednym z nich jest osoba niezyjaca po ktorej ja te wlasnosc
    > dziedzicze (do spolki z siostra).
    > Jestesmy zatem jako spadkobiercy wlascicielami strychu w 1/4,
    > no i chcielibysmy odkupic pozostale 3/4, aby zrobic tam adaptacje.
    > Atoli sprawa spadkowa nie zostala jeszcze przeprowadzona.
    > Czy w takim przypadku jest mozliwe odkupienie przeze mnie
    > od pozostalych wspolwlascicieli reszty strychu, i zaadaptowanie
    > go na pomieszczenia uzytkowe???
    Czy mozna taka akcje
    > przeprowadzic bez podzialu fizycznego czesci wspolnej???
    > Jesli tak, to czy bedzie mozna wtedy dokonac tam wydzielenia
    > odrebnego lokalu??? (dla potrzeb umow z dostarczycielami mediow
    > chociazby)?
    > Albo czy podzial fizyczny mozna przeprowadzic zanim sprawa
    > spadkowa zostanie przeprowadzona??

    Nie da się kupić strychu bez podziału części wspólnej. Udział w części
    wspólnej odpowiada ułamkowi w powierzchni mieszkalnej. Jeżeli 1 ze
    współwłaścieli ma np. 25% udziału w części współnej, to do tejże części
    należą oprócz strychu także inne elementy (jak schody, korytarz i różne
    pomniejsze). Nie może ci zatem sprzedać swojego 25% udziału. Trzeba wyłaczyć
    strych z części wspólnej. Wówczas zmienią się także udziały, tzn. właściciel
    strychu też będzie miał swój udział w częściach wspólnych, pozostałych po
    wyłączeniu strychu.

    Podejdź do dowolnego notariusza i zapytaj.

    Wyłączenie strychu i jego sprzedaż wymaga zgody i obecności u notariusza
    wszystkich właścicieli, zatem nie przeprowadzisz tego bez postępowania
    spadkowego. Musisz mieć z siostrą stwierdzenie nabycia spadku.

    Generalnie warto się zastanowić nad opłacalnością takiego przedsięwzięcia
    (koszty notarialne, projekty, remonty, zezwolenia itp.)