    From: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kpc Art 395 par.2
    Date: Mon, 15 Nov 2004 15:19:51 +0100

    Johnson wrote:
    > Nie można się powoływać w zażaleniu na art. 395 kpc, gdyż nie może być on
    > naruszony przez sąd I instancji przed wydaniem zaskarżonego postanowienia.

    Tego nie rozumiem. Postanowienie zostało wydane - jest przedmiotemm
    zażalenia. Treść postanowienia zawiera oczywiste błędy, na które
    wskazuje się w zażaleniu.

    > Zastosowanie art. 395 kpc w tej części (samodzielnie uchylenie postanowienia)
    > nie podlega jakiejkolwiek kontroli (może poza wewnętrznym nadzorem) i zależy od
    > swobodnej oceny sędziego.

    Mam na myśli sugestię, do której sąd może się zastosować lub nie. Skoro
    zażalenie wnosi się za pośrednictwem sądu, który wydał postanowienie -
    jest szansa na refleksję. Z treści Art 395 par.2 wynika, że przed
    przesłaniem do sądu rewizyjnego analiza zażalenia jest przeprowadzana
    przez sąd, który wydał to postanowienie.

    Fonon