    From: Roman Rumpel <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kłamstwo w sądzie
    Date: Thu, 22 Sep 2011 20:32:51 +0200

    W dniu 2011-09-22 10:00, Mark pisze:

    > Glupie pytania zadajesz.
    > Skoro "w sadzie zeznal" ze nie mial problemow, a okazuje sie ze mial i to
    > powazne i dobrze udokumentowane, to owszem, moze wyniknac dla niego nawet
    > cos bardzo powaznego - za skladanie falszywych zeznan groza powazne sankcje.

    Zakładam, ze chodzi o proces cywilny.

    Jeśli mówił, ze miał/mnie miał problemów, a jest to istotne,, o znaczy,
    ze jest stroną procesu, (pozwanym lub powodem), jeśli wyszło, ze to
    nieprawda, to znaczy,że po tym jak on mówił były przeprowadzane dowody.
    W sumie powyższe oznacza,że ten człowiek nie zeznawał, tylko składał
    informacyjne wyjaśnienia, a te nie są objęte odpowiedzialnością za
    składanie fałszywych zeznań - ergo w sensie karnym nic mu nie grozi, ale
    sprawę cywilną raczej ma duże szanse przegrać.

    Natomiast jeżeli był świadkiem, to jest to już poważniejsze, ale dalej
    nic mu raczej nie grozi, bo sie będzie tłumaczył, ze nie dosłyszał/nie
    zrozumiał pytania. Zresztą sygnalizacja (czyli w tym przypadku
    zawiadomienie prokuratury o fałszywych zeznaniach) w procesie cywilnym
    to niezwykła rzadkość.

    --
    nowy dysk, sygnaturkę wcięło wraz ze starym