    From: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ile kosztuje wynajęcie adwokata ?
    Date: Tue, 30 Sep 2003 08:11:20 +0000 (UTC)

    Użytkownik Tom <...@f...pl> napisał:
    > Z tego co słyszałem 50-100 za godzinę/poradę, nie licz jednak na to że
    > adwokat będzie pomocny i uprzejmy. Dla typowego adwokata to wystarczające
    > pieniądze, za stracenie godziny czasu jednak nie za męczenie umysłu.

    Niestety, masz rację. Przekonałem się o tym jakieś dwa lata temu, kiedy
    poszedłem do adwokata (kobiety), o której wiedziałem, że sama wygrała
    sprawę bardzo podobną do mojej (była stroną w sprawie). Wysłuchała mnie,
    powiedziała, że nie ma zamiaru znów tego przeżywać, nic nie doradziła
    (mówiła tylko, że wiele ją to zdrowia kosztowało). Nawet nie oceniła
    moich pism, po czym za to, że mogła mi się pożalić, skasowała coś chyba
    100zł właśnie. I jeszcze powiedziała, żebym przyszedł do niej opowiedzieć,
    jak się sprawa skończy. Za to chyba też by mnie skasowała ;P
    Z drugiej strony inny adwokat udzielił mi bezpłatnej i bardzo wartościowej
    porady, ocenił pisma, wprowadził poprawki i powiedział, czego się
    trzymać. Tak więc zależy, na kogo się trafi.

    Pozdrawiam,
    Gerard