    From: "NoMAD" <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ile kosztuje wynajęcie adwokata ?
    Date: Mon, 29 Sep 2003 20:02:36 +0200
    Sender: l...@o...pl@80.51.57.200

    Użytkownik "Agnika" <a...@N...shnet.pl> napisał w wiadomości
    news:bl9cvi$esh$1@korweta.task.gda.pl...
    > Witam wszystkich na grupie
    > wydaje mi sie że bede musiała wynająć adwokata (sprawy
    > rodzinne )poprowadzenie sprawy nigdy nie miała doczynienia z śądami ani
    > adwokatmi może ktoś się orientuje ile może kosztować (zatrudnienie
    > ,wynajęcie adwokata) czy to sie liczy na godziny, czy za poprowadzenie
    > sparwy od początku do końca ?a wydaje mi sie że sprawa będzie sie ciągła .
    > pozdr Agnika

    ust.1. Stawki minimalne wynoszą w sprawach z zakresu prawa rodzinnego i
    opiekuńczego o:
    1) rozwód i unieważnienie małżeństwa - 360 zł;
    2) stwierdzenie istnienia lub nieistnienia małżeństwa - 240 zł;
    3) przysposobienie - 180 zł;
    4) pozbawienie, ograniczenie, zawieszenie lub przywrócenie władzy
    rodzicielskiej oraz odebranie dziecka - 120 zł;
    5) ustalenie ojcostwa, zaprzeczenie ojcostwa, unieważnienie uznania dziecka
    oraz rozwiązanie przysposobienia - 240 zł;
    6) ubezwłasnowolnienie - 240 zł;
    7) uznanie za zmarłego lub stwierdzenie zgonu oraz rozstrzygnięcie co do
    aktów stanu cywilnego - 180 zł;
    8) rozstrzygnięcie w istotnych sprawach rodziny lub co do zarządu majątkiem
    wspólnym - 240 zł;
    9) zniesienie wspólności majątkowej między małżonkami - 360 zł;
    10) podział majątku wspólnego między małżonkami - stawkę obliczoną na
    podstawie § 6 od wartości udziału, a w wypadku zgodnego wniosku małżonków -
    50% tej stawki;
    11) alimenty, nakazanie wypłacenia wynagrodzenia za pracę do rąk drugiego
    małżonka - 60 zł, z zastrzeżeniem ust. 4.

    ust.2. Stawki, o których mowa w ust. 1 pkt 1, obejmują również wynagrodzenie
    od roszczeń majątkowych dochodzonych łącznie, z wyjątkiem roszczeń
    przewidzianych w art. 58 § 2 i 3 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, od
    których pobiera się także wynagrodzenie określone w ust. 1.
    ust.3. Stawki określone w ust. 1 pkt 5 obejmują w sprawach o ustalenie
    ojcostwa również roszczenia majątkowe strony powodowej.
    ust.4. Opłaty, o których mowa w ust. 1 pkt 11, ustala się od wartości
    przedmiotu sprawy, jeżeli obowiązek zwrotu kosztów obciąża osobę zobowiązaną
    do alimentów lub małżonka, którego wynagrodzenie za pracę ma być wypłacone
    do rąk drugiego współmałżonka.