    From: "Marta Wieszczycka" <m...@p...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy rodzice odpowiadają za długi dorosłego syna??
    Date: Fri, 12 Dec 2003 21:42:38 +0100

    On Wed, 10 Dec 2003 13:52:57 +0100, marcin wrote:

    > zdecydowanie nie, chyba, że go poręczyli w jakis sposób
    albo jeśli nie żyje, a oni przyjęli spadek, ale inaczej, to absolutnie nie

    > "Syn tu nie przebywa, nie ma tu żadnego jego majątku. Nie wiadomo czy i
    > gdzie posiada jakikolwiek majątek, z którego można prowadzić egzekucję."
    Plus informacja- rzeczy, które Pan zabiera należą do mnie, a ponieważ nie
    ma Pan żadnych podstaw do przeprowadzania egzekucji na MOIM majątku, a ja
    WYRAŹNIE Pana o tym poinformowałam, więc nie może być mowy o pomyłce, może
    być natomiast mowa o kradzieży.

    > "Kto wdziera się do cudzego domu, mieszkania, lokalu, pomieszczenia albo
    > ogrodzonego terenu albo wbrew żądaniu osoby uprawnionej miejsca takiego
    > nie opuszcza, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    > pozbawienia wolności do roku."
    Naruszenie miru domowego to raz, a jeśli coś wyniesie, to kradzież. Nie
    wiem, czy tak znowu bardzo przesadzasz. Owszem, to co robi komornik, to
    przekroczenie kompetencji, ale to także to, co ... fizycznie robi. Bo
    jeśli ktoś przekraczając kompetencje kogoś zabije, to będzie odpowiadał za
    zabójstwo, więc ktoś kto przekraczając kompetencje popełni lżejsze
    przestępstwo też nie może być potraktowany, jakby nic nie zrobił.
    Ale najważniejsze jest to, o czym piszesz - świadomość, że komornik nie ma
    żadnych podstaw do prowadzenia egzekucji z majątku tych osób.
    Pozdrawiam,
    MArta