    From: czonek <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy można uniknąć sprawy sądowej i jej kosztów
    Date: Thu, 22 Mar 2007 15:00:04 +0100

    robbie napisał(a):
> [...]
    > weksla wskazując termin. Listem poleconym (ze zwrotką) poprosiłem o
    > przesunięcie wskazanego terminu wykupienia weksla o jeden tydzień. Niestety
    > SKOK nie uwzględnił mojej prośby i oddał sprawę do Sądu. Ja w między czasie
    > nie wiedząc że sprawa jest już w sądzie, spłaciłem większość zadłużenia i mam
    > zamiar spałacić resztę do końca marca tak aby wykupic weksel. Czy w takim
    > przypadku istnieje jakaś możliwość uniknięcia kosztów sądowych tej
    > (najprawdopodobniej pszyszłej) rozprawy na której Sąd uzna że mam spłacić kredyt.

    Jeżeli tak jak piszesz spłacasz zadłużenie to raczej nie mają powodu aby
    cię podać do Sadu, jak przyjdzie nakaz (bo bedzie to pewnie postępowanie
    uproszczone) to złóż sprzeciw bo napewno bedzie obejmował kwoty które
    już spłaciłeś, a jak do czasu wydania nakazu spłacisz cały kredyt, to w
    sprzeciwie żądaj zasadzenia kosztów na powoda, niech nie bedą tacy narwani.

    > O tym, że sprawa jest w sądzie dowiedziałem się z pisma z kancelarii
    > obsługującej SKOK w którym jest napisane, że sprawa jest w sądzie i
    > jakakolwiek ugoda dotycząca spłaty zadłużenia może zapaść dopiero po wyroku -
    > czy dobrze zrozumiałem, że jak ktoś poda mnie do sądu o oddanie długu, to do
    > czasu sprawy nie mogę go spłacać, to co? przepadły pieniądze które oddałem
    > skokowi nie wiedząc że mnie podali do sądu, a co z odsetkami do czasu zanim
    > sąd rozpatrzy sprawę, nie bedę musiał ich płacić?

    Nie chce mi się wierzyć, że tak Ci napisali, możesz odpowiedni fragment
    zacytować.