Data: 2004-04-03 07:48:08
Temat: Re: art 1024 kc oraz art 922 kc
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

On Wed, 31 Mar 2004, ..:: sjf ::.. wrote:

>+ Witam,
>+
>+ Jak należy rozumieć zapisy art. 1024 kc § 1 o brzmieniu:
>+
>+ "Jeżeli spadkobierca odrzucił spadek z pokrzywdzeniem wierzycieli,

Czego tu nie rozumiesz ? Masz długi za które od lat scigają cię
(bezskutecznie) wierzyciele. I teraz masz dostać spadek - więc
go odrzucasz ew. "po cichu" dogadując się z rodziną że będą cię
żywić ;)

>+ Jakie mogą być prawa i/lub obowiązki zmarłego ściśle związane z jego osobą,
>+ o których mowa w art. 922 § 2 o brzmieniu:
>+
>+ "Nie należą do spadku prawa i obowiązki zmarłego ściśle związane z jego
>+ osobą,

Np. umowy o dzieło, zlecenia i inne takie które zobowiązał się
*osobiście* wykonać. Nie można oczekiwać że spadkobierca będzie
np. wykwalifikowanym tynkarzem... :)

pozdrowienia, Gotfryd