    From: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zrzeczenie się spadku - wniosek
    Date: Wed, 11 Jan 2006 18:02:30 +0100

    t...@p...onet.pl napisał(a):

    > No dokladnie o to chodzi...

    > Chodzi w skrocie o to, ze babcia lubila brac "szybkie pozyczki" i nikt z mojej
    > najblizszej rodziny nie ma zamiaru placic za jej... lekkomyslnosc. Z tego co
    > mowila mi mama, to 6 miesiecy mija w ten piatek.
    > Jesli dobrze rozumiem, to osobiscie musialbym jechac do sadu zlozyc takie
    > oswiadczenie tak? Czy moge to zrobic u notariusza i wtedy data odrzucenia to
    > będzie datą, kiedy załatwie wszystko u notariusza, czy dopiero jak sad
    > dostanie papier?

    hm... oświadczenie ma być złożone "przed sądem lub notariuszem".
    Złożenie "przed sądem" oznacza, że złożone na rozprawie, a nie, że coś
    tam zawieziesz do sekretariatu sądu. Jeśli ma być spadek całkowicie
    odrzucony, to mama musi jechać do notariusza i oświadczyć przed
    notariuszem, że odrzuca spadek. Wtedy liczy się data oświadczenia, bo
    zgodnie z KC spadkobierca ma 6 miesięcy na odrzucenie spadku bądź
    przyjęcie go z dobrodziejstwem inwentarza. Jeśli tego nie zrobi to wtedy
    przyjmuje spadek wprost i musi płacić te długi.

    sg