    Subject: Re: Złodziejskie firmy kurierskie
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sun, 10 Sep 2017 23:46:26 +0200

    W dniu 10-09-17 o 16:12, Gienek pisze:

    > Głowię się jak załatwić tych cwaniaków z firm kurierskich, czyli jak ich
    > obciążyć niepotrzebnymi kosztami składania reklamacji. Koszty, których
    > poniesienia wymaga sama firma kurierska przy składaniu reklamacji przez
    > poszkodowanego jej klienta. Ma ktoś ciekawe pomysły?

    Kuriera oraz Ciebie łączy umowa cywilnoprawna. Regulamin jest jej
    częścią. Zasadniczo możesz regulaminu nie zaakceptować i wysłać za
    pośrednictwem innej firmy kurierskiej, która ma przychylniejsze
    przepisy. A zatem do czasu uznania reklamacji poniekąd jesteś skazany na
    ich widzimisię.

    Za to później ... zastanowił bym się nad art. 415 kc. Zaznaczam, nie
    próbowałem. Uzasadniajac to tak, jak napisałeś domagał bym się zapłaty
    za te kserowania i skanowania. Za pracę pracownika.

    > Czy takie niepotrzebne wymagania firm kurierskich są zgodne z prawem?
    > Przecież równie dobrze mogli by żądać dołączenia do reklamacji biletu na
    > koncert madonny.

    Moim zdaniem, o ile za to zapłacą, to kogę im wysłać to złotymi literami
    wybite na srebrnej blasze.