    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zgubienie dowodu osobistego.
    Date: Thu, 18 Aug 2005 01:18:52 +0200

    Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał w
    wiadomości news:de0ftq$13m$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    chciał
    > się upewić, czy nie mam punktów za wykroczenia drogowe. Poza tym
    wszelkie
    > rutynowe kontrole, czy wypisywanie mandatu bezpunktowego,
    zatrzymania na
    > drobne przekroczenie prędkości, które kończyły sie spisaniem do
    notesika i
    > pouczeniem, zgłaszanie na policji kradziezy tablic, kradzieży radia
    > mnóstwo innych - odbywały się całkowicie bez radiotelefonu ani tez
    > sprawdzania w jakiejś komputerowej bazie. Zatem obaliłam powyższe
    Twoje
    > stwierdzenie?

    :-)) Z tym obaleniem, to z lekka przesadziłaś. Sprawdzenie danych jest
    obowiązkiem policjanta. Jeśli faktycznie w odniesieniu do Twojej osoby
    go nie dopełnił, to już nic na to nie poradzę. Od tego ma swoich
    przełożonych.

    > W międzyczasie sąd zasądzi co jego, a sprawa o fałszerstwo podpisu
    będzie
    > się toczyła swoim biegiem. Potem do drzwi zapuka komornik, a sprawa
    > fałszerstwo będzie się toczyła dalej. Zresztą kogo podac jako
    pozwanego w
    > sprawie o fałszerstwo podpisu?

    A koniecznie musisz kogoś pozywać o to? Składasz zawiadomienie o
    przestępstwie i rzeczą organów ścigania jest ustalenie sprawcy. Jak
    nie ustalą, to ich sprawa. W razie uzyskania z sądu informacji, ze
    ktoś Cię pozwał z tytułu złożenia kwestionowanego podpisu uprzejmie
    odpowiadasz, że podpis nie jest Twój, a postępowanie w tej sprawie
    jest prowadzona za sygn.akt ...... oraz wnosisz o zawieszenie
    postępowania do czasu zakończenia postępowania karnego. Nie spotkałem
    się z odmową uznania takiego przecież oczywiście zasadnego wniosku.
    Grafolog powołany przez organa ścigania stwierdza, że podpis nie jest
    Twój po sprawie.

    Zresztą, jak złożysz zawiadomienie o sfałszowaniu podpisu na umowie
    kredytowej czy innym dokumencie, to prokuratura go zabezpieczy w
    oryginale. W postępowaniu nakazowym konieczne jest przedłożenie sądowi
    oryginału. Tylko skąd go wziąć, skoro ten jest zabezpieczony przez
    organa ścigania?