1. Data: 2003-05-02 10:06:08
Temat:Zaświadczenie o niekaralnosci - wzor
Od:Mietek<m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam pytanie, czy ktos widzial druk zaswiadczenia o niekaralnosci??
Jak ono wyglada.. czy jest to normalna biala kartka z adnotacja o
niekaralnosci i pieczatka czy tez moze jakis specjalny druk ze
znakami wodnymi, hologramami itp.

Pozdrawiam

Mieczysław

-> http://usenet.pomocprawna.info

2. Data: 2003-05-02 10:36:16
Temat:Re: Zaświadczenie o niekaralnosci - wzor
Od:"Grazyna" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc
A skad takie pytanko?
Boimy sie i chcemy sobie "pomoc" w hmm... niekonwencjonalny sposob
udowadniajac swoja nieskazitelna duszyczke? :)
Jakie to ma znaczenie, jak wyglada formularz zaswiadczenia?
Jesli ma to sluzyc tak niecnym celom, to nie oczekuj tutaj odpowiedzi na
swoje pytanie.
Pozdrawiam
grazyna

3. Data: 2003-05-02 10:44:08
Temat:Re: Zaświadczenie o niekaralnosci
Od:Mietek<m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Droga Pani Grazyno

Powody dla ktorych napisalem posta sa bardziej skomplikowana niz
mogloby sie wydawac.
Otoz chodzi o to ze moja "duszyczka" jak sie Pani wyrazila jest
zupelnie nieskazitelna jednak z powodow osobistych funkcjonuje pod
innym (fikcyjnym) imieniem i nazwiskiem. Znalazlem prace w ktorej
wymagane jest to zaswiadczenie.
Coz wiec... wiecej chyba nie musze wyjasniac. (?)

Pozdrawiam
Mieczysław

PS.

-> http://usenet.pomocprawna.info

4. Data: 2003-05-02 11:06:02
Od:"Grazyna" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Coz, sprawa rzeczywiscie jest bardziej skomplikowana niz mogloby sie
wydawac. Zwracam honor. Jednak nawet w takim wypadku nie radze "pomagac"
sobie w taki sposob, bo zgodnie z prawem Murphy'ego jak uczciwy czlowiek raz
zrobi cos niezbyt zgodnego z prawem, to na pewno wpadnie.
A odnośnie zaświadczenia, to dotychczas byl to druk zatytulowany zapytanie o
karalnosc, w ktorym w zaleznosci od delikwenta - wstawiana byla pieczatka:
"nie notowany w rejestrze skazanych" albo w rubrykach wypisane skazania,
podstawy prawne, odbycie kary itp.
Niestety teraz, gdy jest Krajowy Rejestr Skazanych - chyba tak sie to
obecnie nazywa, nie jestem pewna, czy nie bedzie to wydruk komputerowy. Jest
jeszcze jedno wyjscie, aby sprawdzic. Po prostu nalezy udac sie do
wlasciwego sadu i pod prawdziwym nazwiskiem zlozyc wniosek o zaswiadczenie
(koszt 50 zł). Wowczas bedzie wiadomo, jak to wyglada w chwili obecnej.
Moja rada: ujawnic pracodawcy prawdziwe dane personalne i sytuacje z tym
zwiazana, bo podrabianie dokumentow moze kosztowac od 3 miesiecy do 5 lat
pozbawienia wolnosci. - art. 270 § 1 kk
Pozdrawiam
grazyna

5. Data: 2003-05-02 11:09:27
Od:"Grazyna" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze jedno: z calym szacunkiem, bez wzgledu na wiek, pochodzenie,
wyksztalcenie, kolor skory itp., itd., mowmy sobie per "Ty", dobrze? Tak
chyba jest nieco latwiej na grupie. Mam nadzieje, ze nie urazilam, w kazdym
razie nie bylo to moim zamiarem.
Cieplutko pozdrawiam
grazyna

6. Data: 2003-05-02 11:40:11
Od:"Pussy" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaświadczenie o niekaralności jest drukiem, który należy wypełnić na miejscu
(bo tylko tam można dostać go), wypełnia się poszczególne rubryki z
pytaniami lub nalezy podac jakieś dane, przykleja się znaczek opłaty sądowe
(kiedyś to 50 zł, obecnie nie wiem ile) i podaje się wraz z dowodem
osobistym do okienka, w którym pani sprawdza w komputerowej bazie danych,
czy pan figuruje w rejestrze skazanych cxzy nie i przybija pieczątki
ewentualnie o niekaralnośći. Zaswiadczenie nie ma żaqdnych hologramów, ale
tylko w Rejestrze Skazanych można dostać pieczątkę o niekaralnośći. Nie ma
raczej możliwości podrobienia takiego zaświadczenia. Pozdrawiam

7. Data: 2003-05-02 12:36:17
Od:"Adas" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Mieczysław
>
> --
> Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
Ja widziałem. Normalny druk, jak gość nie karany to taka pieczątka "nie ma w
żadnych znaków zabezpieczających. Dziecko znając photoshopa takie pieczątki
zrobi. :-) A widziałem jak przeglądałem akta na policji, występowałem jako
pokrzywdzony.

8. Data: 2003-05-03 15:50:31
Od:"Krzysztof z Warszawy kw1618" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adas" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

pieczątki
> zrobi. :-) A widziałem jak przeglądałem akta na policji, występowałem jako

Denerwuje mnie to, że w Polsce aby coś załatwić, trzeba dostarczać setki
zaświadczeń i druków.
Zainteresowany podjęciem pracy powinien upoważnić pracodawcę do uzyskiwania
info o osobie z KRK i innych instytucji, a pracodawca wcale z takiego
upoważnienia nie musi skorzystać. Pracodawca uzyskiwałby info wtedy na
własny koszt. W końcu 50 zł piechotą nie chodzi.
A teraz chyba bedzie jakaś nowelizacja ustawy o KRK Dz.U. z 2000 r. Nr 50,
poz. 580, z 2001 r. i podmioty zbiorowe będa mogły zasięgać info o osobach.
Szczegóły w ustawie.

Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
Warszawa

9. Data: 2003-05-04 15:08:27
Od:"gregzp" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

najlepiej udaj się pierwszej lepszej jednostki sektora finansów publicznych
(urząd gminy, ZUS, US, ministerstwo, jedn.wojskowa, szkoła wyższa itd.) i
zażądaj wgłądu w dowolną ofertę złozoną w np. przetargu nieograniczonym o
wartości pow. 30 tys. euro, który ostatnio został w tej jednostce
rozstrzygnięty. Każda oferta (w "dużych" zamówieniach) musi zawierać
informację z Krajowego Rejestru Karnego w związku z art. 19 ust. 1 pkt 4 i 5
ustawy o zamówieniach publicznych. Zamawiający nie ma możliwości nie
udostępnienia w/w danych. Podstwa prawna - art. 25 ust. 2 ustawy o
zamówieiach publicznych (t.j. dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 776, z późn.
zm.). Grzegorz.