    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Wyrok w sprawie ekshumacji
    Date: Fri, 11 Jan 2019 03:03:56 GMT

    On 2019-01-10, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > JA rozumiem, o co Tobie chodzi, ale prawo jest, jakie jest. Moi zdaniem

    Wydaje mi się, że jeśli sprawa oprze się o sadowne rozpatrywanie, to tak
    to właśnie będzie wyglądac, własnie z powodu bezsensowności roztrząsania
    na poziomie atomów, o którym dalej piszesz. Trzeba ocenic o co właściwie
    w tym chodzi.

    > w zaistniałym stanie rzeczy należało budować jeden grobowiec ofiar
    > katastrofy, a nie oddzielać poszczególne atomy i grupować, bo z góry
    > było wiadomo, że będą błędy. To mógł przewidzieć każdy,kto choć raz
    > widział z bliska miejsce takiej katastrofy. NAjlepiej je skremować i
    > ewentualnie rodzinom wydać częściowo szczątki, by każdy bliżej domu miał

    To jest podejście pragmatyczne, zeby nie powiedzieć czysto praktyczne,
    ale nie sądzę aby większości rodzin to się podobało. Nie można się
    spodziewac, że rodziny ofiar będą to oceniac w ten sposób.

    Inny aspekt, czy nawet przyjmująć Twoja linię, to czy z takiej pomyłki
    cokolwiek wynika? Ktoś uzyskał zgodę od rodziny, a dalej on i pozostałe
    osoby działały w dobrej wierze (prosze sie nie czepiac), że to o te a
    nie inne ciała chodzi. Czy to skutkuje jakąkolwiek odpowiedzialność?

    A może nalezy zgodę rodziny zawsze przyklepywać zgodą sądu, albo
    wyłącznie wymagac zgody sądowej a zgoda rodziny byłaby tylko jednym z
    czynników, który sad bierze pod uwagę? Nie znam dokładnie procedury.

    --
    Marcin