    From: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadek!
    Date: Tue, 01 Aug 2006 23:49:35 -0500

    ANUSIA wrote:
    > Dziewięć dni temu (niedziela-dzień wolny od pracy)zostałam
    > dotkliwie ugryziona przez dużego psa(nos i policzek).Pies był na
    > swoim terenie,tzn.w swoim domu.Ja natomiast bylam gościem w tym
    > domu.Nie obeszło się bez interwencji chirurga.Najcieńszą nitką
    > jaką ,w moin przekonaniu posiadał szpital ,załatano mi policzek i
    > kawałek nosa.Ale jestem oszpecona do końca moich dni.Czy uzyskam
    > jakieś odszkodowanie z PZU(Jestem w pracy ubezpieczona,co miesiąc mam
    > regularnie potrącaną składkę).Nie chce występować z roszczeniami
    > wobec właściciela.Wcześniej znałałam tego psa, nie był to moj
> [...]

    Blizny po pewnym czasie, a w ostateczności po operacji plastycznej mogą
    być niewidoczne.
    Jeśli chodzi o ubezpieczenie, to zależy od tego co to za ubezpieczenie.
    Ale podejrzewam, że jakieś odszkodowanie dostaniesz.
    Szczegółów dopytuj w pracy, numer polisy itp itd.
    Zwykle to wygląda tak, że po zakończeniu leczenia z całą dokumentacją i
    wypełnionym wnioskiem idzie się do PZU. Oni oceniają uszczerbek na
    zdrowiu i na tej podstawie wypłacają odszkodowanie.
    Na wielkie kwoty bym nie liczył.

    Dałaś mi bardzo dobry przykład, że żaden pies nawet najbardziej znany
    nie jest przewidywalny.