    Subject: Re: Wynajem mieszkania należącego do krewnego
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Netx <n...@g...pl>
    Date: Fri, 28 Sep 2018 15:34:15 +0200

    W dniu 2018-09-28 o 10:57, Dominik Ałaszewski pisze:

    > (..)
    >
    > Formalnie wynajmujący nie potrzebuje udowadniać
    > żadnego tytułu do lokalu, żeby móc podpisać wiążącą
    > umowę najmu (niech mnie ktoś poprawi, jeśli o czymś
    > nie wiem). Do jej realizacji wystarczy, że umożliwisz
    > najemcy korzystanie z lokalu (art 659 kc).
    >
    > Rozumiem, że chcesz "papier", żeby potencjalnego najemcę
    > uspokoić. Ale czemu umowa użyczenia odpada?

    Dziękuję za odpowiedzi. Mam tutaj jeszcze pytanie o to użyczenie
    mieszkania. Czy za samo użyczenie będziemy płacić jakiś podatek (ja lub
    Ojciec)? Pani na infolinii Urzędu Skarbowego powiedziała mi że od
    Użyczenia od ojca dla syna nie płaci się podatku. Podobno na podstawie
    przepisów Kodeksu Cywilnego. Czy ktoś może potwierdzić że w mojej
    sytuacji nie będzie podatku od użyczenia mieszkania? (podatek za wynajem
    oczywiście będę płacił - ryczałt).