    From: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wynajem mieszkania należącego do krewnego
    Date: Fri, 28 Sep 2018 10:51:06 +0000 (UTC)

    Dnia 28.09.2018 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:

    > Pod rygorem niezawarcia umowy, co jest raczej normalną konsekwencją
    > niewykazania przez wynajmującego prawa do lokalu, podczas gdy stan

    Nie, podpisanie umowy jest dobrowolne. Więc "pod rygorem niezawarcia
    umowy" może żądać wszystkiego- np. weksla na okoliczność
    rozwiązania umowy przed terminem. A czy jedna strona przyjmie
    warunki drugiej to kwestia dogadania się tych stron. A ja,
    jakbyś nie zauważył, pisałem o _przepisach prawa_.

    > Nie wiem. Jeśli nie mógłbym tego stanu sprawdzić w obiektywny sposób, to
    > nie wynająłbym od ciebie.

    A jak mógłbyś sprawdzić? Przecież nie o tym mowa.

    > Prawo nie wymaga. Należyta staranność - tak. Bo to najemca także będzie
    > ponosił negatywne konsekwencje swojego zaniedbania.

    Zgadza się, ale należyta staranność to _osobna_ sprawa.

    > Oczywiście możesz najmować mieszkania na podstawie ustnych oświadczeń od
    > osób nie będących właścicielami lokalu. Będziesz wówczas łatwym kąskiem

    Nigdzie nie napisałem, że zamierzam wynajmować mieszkania
    wyłącznie na podstawie ustnych oświadczeń. Ja twierdzę tylko
    - i aż- że żadne _przepisy_ nie obligują do umieszczania w umowie
    najmu szczegółów tytułu do dysponowania wynajmowanym lokalem.

    Z tego nie wynika, że namawiam kogokolwiek (czy to wynajmującego,
    czy to najemcy) do niezachowania należytej staranności i bądź łaskaw
    nie wmawiać mi dziecka w brzuch.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.