    From: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wynajem mieszkania należącego do krewnego
    Date: Fri, 28 Sep 2018 09:49:26 +0000 (UTC)

    Dnia 28.09.2018 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:

    > 1) dowód taki może zażądać najemca

    Żądać może. Tak samo, jak oświadczenia, że wynajmujący
    jest stanu wolnego ;-)
    (BTW: dopełniacz to nie to samo, co biernik).

    > 2) zwykle w umowie wpisuje się kim jest wynajmujący, więc wypadałoby
    > wpisać prawdę

    Można wpisać "wynajmujący oświadcza, że przysługuje mu prawo
    do lokalu w zakresie umożliwiającym zawarcie niniejszej umowy".
    Czy uważasz, że napisałem nieprawdę?

    > 3) Wynajęcie od niewłaściciela mogłoby podpadać pod oszustwo (popełnione
    > przez wynajmującego), czy chociażby groziłoby roszczeniem wobec

    Oczywiście, może się zdarzyć, że ktoś usiłuje wynająć mieszkanie,
    do dysponowania którym nie ma żadnych uprawnień.

    Nie zmienia to jednak faktu, że wynajęcie mieszkania, którym
    dysponujemy na postawie umowy użyczenia (także ustnej) jest jak
    najbardziej legalne, a prawo nie wymaga potwierdzania tego
    faktu w umowie najmu.

    Tak samo jak z tego, że możesz sprzedawać kradziony
    rower nie wynika, że sprzedając go musisz nabywcy udowadniać
    że jesteś jego właścicielem okazując fakturę/rachunek zakupu.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.