  • 1. Data: 2018-06-14 07:26:54
    Temat: Utrudnianie pierwszej pomocy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    7004,starszy-mezczyzna-stracil-przytomnosc-obok-base
    nu-ratownik.html

    W skrócie - ratownik na basenie nie chciał wydać defiblyratora, bo on
    wie lepiej. Pacjent w stanie ciężkim w szpitalu, czyli pewnie "warzywo":(

    Pytanie - prokurator z urzędu stawia zarzuty, czy trzeba powiadomić (bo
    mam wątpliwości, czy dopóki pacjent żyje, to prokurator się tym
    interesuje)? Czy w zawiadomieniu wystarczy podać wydrukowaną wersję
    artykułu?

    Shrek.

  • 2. Data: 2018-06-14 10:36:24
    Temat: Re: Utrudnianie pierwszej pomocy
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-14 o 07:26, Shrek pisze:
> [...]
    >

    > W skrócie - ratownik na basenie nie chciał wydać defiblyratora, bo on
    > wie lepiej. Pacjent w stanie ciężkim w szpitalu, czyli pewnie "warzywo":(

    Jego opinię potwierdzały inne osoby, ale była też opinia inna.
    A biorąc pod uwagę że nie "nie wydał" bo miał takie widzimisię a nie
    wydał bo urządzenia może zaszkodzić oddychającemu pacjentowi to jest kryty.
    Co go nie obroni przed przesłuchaniem jako podejrzanego.
    Dla jego dobra oczywiście. :(

> [...]
    > mam wątpliwości, czy dopóki pacjent żyje, to prokurator się tym
    > interesuje)? Czy w zawiadomieniu wystarczy podać wydrukowaną wersję

    Skoro odczuwasz taką moralną potrzebę to zawiadamiaj.
    Zarejestruj też klub zwolenników Pawlika Morozowa.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2018-06-14 10:50:13
    Od: p...@g...com

    jak beda jakies komplikacje to prokurator na bank wjedzie, sprawda medialna surowy
    wyrok zdecydowanie dobrze w TV wypada :-) znieczulicy mowimy stanowcze nie wiec
    ratownika oraz kierownik ośrodka sportu sprawiedliwie po dychu :-)

  • 4. Data: 2018-06-14 10:52:33
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Skoro odczuwasz taką moralną potrzebę to zawiadamiaj.
    > Zarejestruj też klub zwolenników Pawlika Morozowa.

    Czy ratownik jest ojcem Shreka?

    MSPANC

  • 5. Data: 2018-06-14 11:03:53
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 14 Jun 2018 10:36:24 +0200, RadoslawF napisał(a):

> [...]
    > A biorąc pod uwagę że nie "nie wydał" bo miał takie widzimisię a nie
    > wydał bo urządzenia może zaszkodzić oddychającemu pacjentowi to jest kryty.

    "Urządzenie" nie zadziała gdy pacjent oddycha.

  • 6. Data: 2018-06-14 11:22:15
    Od: p...@g...com

    --"Urządzenie" nie zadziała gdy pacjent oddycha.

    Użycie defibrylatora mogłoby mu zaszkodzić - mówi w rozmowie z reporterem "Faktów"
    Grzegorz Walkiewicz, kierownik ośrodka sportu i rekreacji w dzielnicy Ochota

    na miejscu Grzesia dalbym na tace zeby pacjent wydobrzal :-)

  • 7. Data: 2018-06-14 15:24:08
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > mam wątpliwości, czy dopóki pacjent żyje, to prokurator się tym
    > interesuje)? Czy w zawiadomieniu wystarczy podać wydrukowaną wersję

    Defibrylator nie jest dobry na wszystko a ma energię 250J.
    Tyle co pocisk z kałasznikowa w odległości 750m.
    Więc czy by pomogło czy zabiło kwestia sporna do rozstrzygnięcia dla
    specjalistów.
    Jeśli przeszkolony w tym sprzęcie ratownik wiedział lepiej niż
    panikujący mądrala to jest coś na rzeczy.

  • 8. Data: 2018-06-14 15:39:09
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2018-06-14 o 15:24, t-1 pisze:

> [...]
    > specjalistów.
    > Jeśli przeszkolony w tym sprzęcie ratownik wiedział lepiej niż
    > panikujący mądrala to jest coś na rzeczy.

    Defibrylator nie zadziała na osobie z bijącym prawidłowo sercem.

    MJ

  • 9. Data: 2018-06-14 15:46:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >rekreacji w dzielnicy Ochota
    >na miejscu Grzesia dalbym na tace zeby pacjent wydobrzal :-)

    Moze przeszkolony, a moze ratownik przeszkolony, i byly spelnione
    przeciwskazania do uzycia.

    Inna sprawa ze takie automatyczne urzadzenie to chyba powinno zmierzyc
    pacjenta i samo zadecydowac - uruchamiamy, czy nie.

    A gdzies tam jeszcze maly niuans - ratownik basenu opuscic nie moze,
    wydac drogie urzadzenie, ktore nie wiadomo czy wroci ... prokuratora
    tym raczej nie przekona, ale ciekawe czy by go prorok oskarzyl o
    zagubienie powierzonego sprzetu czy nawet kradziez :-)

    J.

  • 10. Data: 2018-06-14 16:18:44
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-06-14 o 15:46, J.F. pisze:
> [...]
    > raczej nie przekona, ale ciekawe czy by go prorok oskarzyl o zagubienie
    > powierzonego sprzetu czy nawet kradziez :-)

    Więcej, czy jakby niepotrzebnie użyty defibrylator ubił gościa (co
    niektórzy twierdzą) nie krzyczał by, że ratownik winny.