    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uprawnienia wynikajace prawa jazdy kat B
    Date: Fri, 12 Mar 2004 13:11:03 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc244.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "DSz" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c2mqf8$61o$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Podobne problemy były już wcześniej. Karta rowerowa do któregoś tam roku
    wydana uprawniała do kierowania motorowerami, a później rozdzielono te
    dwie kategorie. Ten problem akurat mnie dotyczył, więc go załatwiłem w
    sposób opisany niżej
    Zresztą bywało więcej takich problemów. Przy dawnych blankietach praw
    jazdy i innych dokumentów uprawniających do prowadzenia pojazdów problem
    ten rozstrzygano poprzez dokonanie stosownego wpisu w uwagach. Wpis był
    dokonywany na wniosek uprawnionego, bo faktycznie w tym wypadku nabytych
    uprawnień nie można stracić tylko dla tego, że nagle ustawodawca
    pozmieniał sobie szufladki. Nie przerabiałem tego problemu przy nowym
    blankiecie, bo tam nie ma miejsca na uwagi. Podejrzewam, że stosowny
    Wydział Komunikacji musi wydać Ci zaświadczenie, że masz uprawnienia
    poszerzone. Ja bym w każdym razie na piśmie wydania takiego zaświadczenia
    zażądał i poczekał na ich odpowiedź o ile masz w tym interes prawny.