    From: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: To jestesmy juz wlascicielami?
    Date: Tue, 15 Jan 2019 22:34:39 +0200

    W dniu 2019-01-14 o 9:28, Danusia pisze:
    > Użytkownik "Animka" <a...@t...nieja.idm.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Problem był w tym że aby móc wyodrębnić mieszkania to blok musiał być na
    > gruncie wykupionym od Urzędu Gminy lub Skarbu Państwa, czyli najpierw
    > stawał się własnością spółdzielni mieszkaniowej a potem w ramach
    > wyodrębniania mieszkańców.
    Tak się składa, że grunty pod osiedlem należą do Spółdzielni, ale
    podatek gruntowy się do Spółdzielni płaci. Dawniej się nie płaciło. Tyle
    pieniędzy zostało kiedyś wywalone dla nich na przekształcenie na
    wlasnościowe, a teraz jeszcze robię ludzi w balona.
    > Aktualnie nie ma takiego problemu bo nie ma użytkowania wieczystego.
    > Oczywiście osoba mająca wyodrębnione mieszkanie płaci podatek od
    > nieruchomości, ale to niewielka kwota.

    Moja siostra za pierwszy rok po wykupie "za złotówkę" zapłacila podatku
    ponad 2000 zł. Mieszkanie ma z 70 m2.

    --
    animka