    From: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawa - Urząd Celny, ciekawe...
    Date: Fri, 28 May 2010 15:53:09 +0100

    Użytkownik "Tomy M." <t...@a...com> napisał w wiadomości
    news:4bff7925$0$2599$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam, ciekawa sprawa mojego kolegi.
    >
    > Na Allegro sprzedawca mający kilkaset gwiazdek
    > i same pozytywne komentarze sprzedawał tytoń, aukcję
    > opisał tak że można wywnioskować z niej iż tytoń ten
    > jest w pełni legalny OD PRODUCENTA.

    Na zdjęciu z aukcji wygląda jakby znak akcyzy był, co prawda zdjęcie słabej
    jakości, ale jest na opakowaniu coś co przypomina akcyzę.

    > Kolega ZAMÓWIŁ ten tytoń od tego sprzedawcy, przesyłka
    > za pobraniem, czyli płacona przy odbiorze.
    .
    .
    .
    > Po kilku tygodniach przyszło wezwanie, kolega zgłosił
    > się bezzwłocznie. Zaproponowano mu grzywnę z artykułu
    > 65 paragraf 4 k.k.s. Nie zgodził się na tą grzywnę
    > więc sprawa teraz trafiła do Sądu Rejonowego.
    >
    > Jakie są szanse że PRZEGRA tą sprawę?

    W zasadzie nie powinien przegrać sprawy bo nie zrobił nic nielegalnego. To
    jakiśabsurd, bycie oszukanym nie jest karalne, to raczej oszusta powinni
    ukarac...

    > Nie kupił niczego, bo nie doszło do transakcji. Ani
    > towar ani pieniądze nie zostały przekazane.

    Do transakcji doszlo, ale w przypadku, gdyby kolega dostała przesyłkę i
    stwierdzil brak akcyzy, to oczywistym jest i powinien w Sądzie to wyraźnie
    powiedzieć, bo to prawda wszak jest, że zgodnie z prawem odstąpił by od
    transakcji, a sprawę zgłosil by odpowiednim służbom. Wcześniej nie miał
    takeij możliwości, bo nie mógł wiedzieć, że brakuje znaku akcyzy i został
    oszukany.

    Pozdrawiam Przemek